Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică a realizat un plan de acţiune, în 25 de paşi, pentru un răspuns cât mai eficient al sistemelor de învățământ din lume în vreme de pandemie.
Iniţiativa organizaţiei internaţionale vine după ce specialiştii din educaţie au realizat că lipsa de acţiune cauzată de comunicare ori infrastructura deficitară produc efecte în multe țări.
După ce, în urmă două săptămâni, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică a publicat un raport pentru a vedea cât de pregătite sunt ţările să facă faţă provocărilor aduse de criză, acum, organizaţia a întocmit un plan cu sugestii care pot fi aplicate în orice stat pentru îmbunătăţirea sistemului de educaţie în vremuri de criză.
Sunt 25 de propuneri venite de la OECD.
Lucrul care ar putea să ajute cel mai mult şcolile în perioada aceasta este să aibă alcătuite echipe de lucru formate din părinţi, profesori şi specialişti în IT.
Apoi, trebuie să existe comunicare în cadrul grupului de lucru ori de câte ori este cazul şi să fie definite principiile care să stea la baza strategiei de răspuns: precum protejarea sănătății elevilor, a profesorilor şi continuarea procesului de învățare.
De asemenea, este important ca Ministerul Educaţiei, prin cadrele didactice, să stabilească ce trebuie învăţat în perioada în care orele se ţin la distanţă.
În România, aproape 500.000 de copii nu au acces la platforme moderne de învăţare, aşa că acestora autorităţile trebuie să le asigure sprijin cu prioritate. Dacă există unităţi de învăţământ în care măsurile luate dau rezultate, este important ca şcolile să îşi împrumute modelele de bune practici.
Acolo unde școala oferea servicii de asistenţă psihologică, acum acestea ar putea fi continuate în spaţiul online. Din păcate, o astfel de măsură nu poate fi valabilă în România, ţara în care un consilier şcolar ar trebui să lucreze cu 800 de copii.
Redactare G.M.