Pentru mulți copii, fizica seamănă cu un labirint. Pentru elevii lui Florin Șerbu este materia lor preferată! De peste 35 de ani de când se află la catedră, profesorul din Eforie Sud a descoperit cele mai bune metode prin care să transforme programa „prăfuită” în ore pline de experimente, pe care cei mici le adoră! Povestea unui „Profesor pentru viitor”, sâmătă, la „Jurnal pentru copii”!
Florin Șerbu, profesor de fizică: Dacă metodele pe care le utilizezi sunt active, participative, dacă folosim sisteme de tipul learning by doing, dacă pun mâna, dacă fac experimente, atunci interesul creşte.
După ce a participat la mai multe cursuri de perfecţionare, atât în Statele Unite, cât şi în Europa, Florin Şerbu a descoperit că există metode moderne prin care îi poate atrage pe elevii săi spre meseriile viitorului. În acest an şcolar preda şi un opţional de robotică la clasa a VI- a, iar copiii sunt fascinaţi de lucrurile pe care le învaţă.
Mara, elevă: Îmi place cel mai mult atunci când domnul profesor pune toate lucrurile pe masă şi ne întreaba: ce doriţi sa faceţi?
Robert, elev: Aceasta este o placă Arduino. De ea am legat niște fire, iar cu acestea am putut să aprind niște leduri.
În sistemul românesc de învăţământ, însă, Florin Şerbu este o picatură într-un ocean. Există şi lucruri bune, spune profesorul, dar mai este mult de muncă până când educaţia din România va ajunge la nivelul celei din ţările nordice sau din statele occidentale.
Florin Șerbu, profesor de fizică: Deci dacă s-ar merge pe direcţia descentralizării, dacă curriculumul nu ar fi obligatoriu în forma în care vine dinspre Minister, dacă în minister, mă rog, lucrurile s-ar mişca mai repede, probabil că am putea să facem paşi înainte. Dar eu nu văd deocamdată decât iniţiative „la firul ierbii” aşa, într-o şcoală sau alta, sau la organizaţii non-guvernamentale