În lipsa manualelor pentru elevii din clasele I si a II-a, învăţătorii s-au descurcat cum au putut. „În lipsa manualelor. Am ales să lucrez cu cei mici pe nişte fişe, care conţin exerciţii, texte. Important este să ating obiectivele din programă şi practic la finalul anului voi avea eu un manual”, a spus învățătoarea Carmen Drăgăn.
„Fişele de lucru sunt la ordinea zilei acum, manualele auxiliare. Ne vom descurca”, a spus directorul adjunct, Radu George Laurențiu. Presat de premier să găsească rapid o soluţie, ministerul Educaţiei a venit in ultimul ceas cu o variantă de compromis.
Remus Pricopie a decis să extindă perioada de utilizare a manualelor vechi pentru clasa I, până la finalizarea licitaţiei privind manualele digitale. Pentru clasa a II-a se vor folosi vechile manuale, existente deja în şcoli.
Dar se potrivesc manualele vechi pe programa nouă? „Din punctul meu de vedere, nu se potrivesc. Noi trebuie să predăm integrat şi manualele vechi nu sunt construite astfel”, a spus învățătoarea Carmen Drăgan.
Părinţii speră că dascălii vor reuşi să le predea elevilor toate noţiunile chiar şi în lipsa manualelor. „Este o situaţie delicată şi nu cred că trebuia să se întâmple acum acest lucru. Trebuiau luate măsuri dinainte!”, a spus o mămică. „M-am aşteptat la problema asta pentru că nu era un proiect fezabil atunci când s-a spus că vor fi manuale”, a mai spus aceasta. Aproximativ 340 de mii de copii sunt înscrişi în acest an şcolar în clasele întâi şi a doua.