Simulatorul de poziţionare dinamică, permite stabilizarea navelor atunci când marea este foarte agitată şi trebuie făcute manevre de fineţe. Acesta înlocuieşte omul şi preia munca cea mai grea. Chiar şi aşa, astfel de manevre pot dura până la şapte ore. Practic, sistemul anticipează mişcările navei şi o menţine mereu pe poziţie cu ajutorul unor senzori care se montează pe platforme şi pe fundul mării sau oceanului. Pentru ca navigatorii să poată lucra pe astfel de nave, trebuie să facă două cursuri: începători şi avansaţi.
Nicolae Groşan, şef lucrări la Facultatea de Navigaţie şi Transport Naval, UMC: „Cursul se adresează, în primul rând, ofiţerilor de marină. De asemenea, pot să participe şi studenţi care au frecventat cursurile IMO.”
Andrei Brighidău este unul dintre cei patru instructori din ţară acreditaţi la Londra pentru astfel de cursuri. „Vorbim despre un simulator Kongsberg, dezvoltat de norvegienii de la firma cu același nume, care au o prezenţă pe piaţa navelor off-shore şi a platformelor de peste 80%”, spune acesta.
Cursurile vor începe peste două săptămâni. Fiecare durează patru zile şi costă 600 de euro pentru studenţii Universităţii maritime Constanţa. Pentru cei care au absolvit deja institutul, tariful variază între 800 şi 1.000 de euro. Salariile pe navele off-shore pornesc de la 2.000 de euro şi depăşesc 10.000 de euro pe lună.