România mizează pe Delta Dunării pentru a convinge turiştii străini să ne viziteze ţara. Oficialii din turism au profitat de reuniunea anuală a Organizaţiei Mondiale a Turismului de la Madrid pentru a promova această zonă. Au primit un ajutor din partea secretarului general al Organizaţiei care le-a spus celor prezenţi că măcar odată în viață ar trebui să vină la noi.
Din toamnă reprezentanţii celor mai mari tour operatori din lume, ziarişti specializaţi în turism şi bloggeri influenţi vor fi invitaţi să cunoască România. Autorităţile vor organiza călătorii de informare, o parte din strategia prin care vor să atragă vizitatorii străini la noi.
„Delta va fi una dintre destinațiile cele mai importante pentru aceste infotripuri. Trebuie să luăm toate aceste obiective și să le punem în valoare”, a spus ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre.
„Cunosc România . Sunt unul dintre norocosii oameni care au fost de multe ori în România. Mulţi cred că Bucureşti e România! Bucureştiul e un oraș frumos în România, dar România are mult mai multe de oferit. Munţii, Transilvania, Delta, Dunărea, oamenii, bucătăria. E o lume completă, e mai mult decât o ţară”, a adăugat secretarul general al Organizației Mondiale de Turism, Taleb Rifai.
O expoziție de fotografii realizate în Delta Dunării de către un faimos fotograf spaniol, un film documentar despre rezervaţia naturală şi un mesaj din partea lui Ivan Patzaichin au atras atenţia asupra acestei zone unice.
„România trebuie să ofere ceea ce are mai bun, natura, cultura, iar aici am văzut aici imagini frumoase din Delta Dunării. Acolo găseşti linişte, acolo găseşti diversitate naturală şi acolo sunt oameni pentru oricine din această lume”, a precizat directorul-executiv al OMT, Marcio Favilla.
Tot la Madrid, cei mai mari tur-operatori din Spania, companii cu afaceri de miliarde de euro anual au stat faţă în faţă cu agenţiile de turism din România pentru a găsi noi metode să atragă vizitatorii spanioli în ţara noastră.