Începând de luni, 26 august, vor fi ridicate maşinile parcate în zone interzise din Bucureşti. Platformele au fost pregătite să intre în acţiune chiar de la miezul nopţii. Reporterul Digi24 a vrut să afle duminică, în ajunul aplicării acestei măsuri, ce știu șoferii despre noul regulament al Primăriei General a Capitalei.
- Știți că ați parcat ilegal și știți ce pățiți de mâine dacă parcati ilegal?
- Se ridică, probabil. Dar e ilegal aici?
- Este ilegal, este semnul de circulație pe stâlp. Nu l-ați văzut?
- Nu.
- Sunt suficiente locuri de parcare în Capitală?
- Nu.
- Ce facem atunci? Unde ne vom lăsa mașinile?
- În parcările cu plată, dacă avem.
***
- Știți că ați parcat ilegal?
- Staționam, nu am parcat. Nu m-am dat jos din mașină.
- Ce facem de mâine? Unde ne lăsăm mașinile?
- Eu mi-o las acasă. Merg cu UBER, că e mai ieftin decât să plătesc amendă./ Ne reconfigurăm și ne reeducăm puțin toate obiceiurile pe care le aveam.
Lista străzilor de unde vor fi ridicate mașinile parcate ilegal
Astfel de situații se vor rări, speră autoritățile. „Hingherii” de mașini vor acționa pe toate străzile administrate de Primărie.
E vorba despre aproximativ 800 de străzi pe care circula transportul public. Municipalitatea nu va ridica mașinile de pe străzile micuțe, secundare, dă asigurări Tudor Ionescu, consilier general municipal.
Consultați AICI lista, pe sectoare, a străzilor administrate de Primăria București.
Cele mai mari probleme sunt create de șoferii care sunt total lipsiți de bun-simț sau de orientare în spațiu.
„Am ajuns la situații precum cele pe care le-am întâlnit, unde o mașină putea să blocheze 10 tramvaie și nu se întâmpla nimic. Sau mașini de deszăpezire nu mai puteau trece”, explică Tudor Ionescu de ce a fost nevoie de această decizie.
Unde vor fi duse mașinile ridicate și cât costă recuperarea lor
Șase platforme nou-nouțe ale companiei municipale de transport vor acționa pentru ridicarea mașinilor parcate ilegal în Capitală, în momentul în care vor fi sesizate de polițiștii de la Rutieră și de cei de la Locală.
Autoturismele ridicate vor fi duse în două spații amenajate din sectoarele 1 și 6 ale Capitalei, iar șoferii care vor să le recupereze, scot din buzunar în jur de 500 de lei.
Care sunt tarifele de recuperare a mașinilor
Tarifele de ridicare sunt:
- 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv
- 270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone
Tarife de transport sunt:
- 150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv
- 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone
În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi.
Aşadar, pentru un autoturism precum un Logan, costul de ridicare, transport şi depozitare (pe o zi) ajunge la 500 de lei.
Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de un an.
Eliberarea vehiculului se va face numai către proprietar/deţinător/utilizatorul legal al acestuia şi doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport şi depozitare, în baza certificatului de înmatriculare în original sau al oricăui act din care să rezulte dreptul de proprietate sau folosinţă asupra vehiculului şi a unui act de identitate al solicitantului.
Controverse
Decizia Primăriei a stârnit o mulțime de controverse. Avocatul Poporului a cerut Prefecturii să atace hotărârea în instanță, pe motiv că ridicarea mașinilor în București nu se poate face de către polițiștii locali.
„Scopul Poliției Locale în speța de ridicare a mașinilor nu e acela de a lua din atribuțiile Poliției Rutiere, ci acela de a putea răspunde cât mai repede unei necesități de deblocare a circulației”, spune Tudor Ionescu, consilier general CGMB.
Deranjată de reacția Avocatului Poporului, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a răspuns pe Facebook, spunând că instituția condusă de Renate Weber încurajează lipsa bunului-simț.
Editor: Luana Păvălucă