Aproape 26.000 de tone de azotat de amoniu sunt depozitate în Portul Constanța, a anunțat joi dimineață Administrația Porturilor Maritime, care a atras atenția că toți operatorii care manipulează substanțe periculoase trebuie să aibă un plan de securitate aprobat de ISU. Cantitatea este de aproape zece ori mai mare decât cea depozitată în portul din Beirut, de circa 2750 de tone de azotat, care au explodat pe 5 august.
Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat că în prezent sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța și că „acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU”.
- 4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud), urmând sa plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria;
- 17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța);
- 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).
Potrivit sursei citate, 5 operatori efectuează în prezent operațiuni de încărcare/descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.
„Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri”, precizează APM.
„De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii 5 ani. Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU”, mai spune Administrația Porturilor Maritime Constanța, precizând că ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020.
Citește și Ce este nitratul de amoniu, aflat la originea exploziei din Beirut? Substanța a provocat și tragedia din Mihăilești
(Redactor: George Costiță)