Un avion de școală s-a prăbușit joi după-amiază, la scurt timp de la decolare, în apropierea Aeroportului Tuzla din județul Constanța. Elevul a murit pe loc, iar instructorul său a ajuns în stare gravă la spital. Acesta din urmă a mai supraviețuit în 2005 unui incident aviatic, tot la Tuzla. Acum, o comisie formată din procurori, investigatori de accidente aviatice și criminaliști vor să afle ce s-a întâmplat între decolare și prăbușire.
Elevul se urcase la manșă împreună cu pilotul și urmau să facă un zbor de instrucție în jurul aerodromului. Avionul în care se aflau elevul și intructorul său a căzut la scurt timp de la decolare, chiar la 100 de metri de capătul pistei. Acum, misiunea anchetatorilor este să afle care este motivul pentru care s-a prăbușit.
Angajaţii aeroportului au văzut cum avionul intră în picaj şi au sunat imediat la 112. Pompierii au ajuns primii la faţa locului şi i-au scos pe cei doi din avionul făcut ţăndări. Instructorul dădea semne de viaţă, dar cel pe care îl învăța tainele aviației nu a mai avut nicio șansă.
Oana Bratu, medic Ambulanța Constanța: Avea un traumatism cranio-cerebral acut deschis, traumatism bilateral de torace cu pneomotorax bilateral, lacerație hepatica sau spenică cu multiple fracturi închise de membre superioare, respectiv inferioare.
Marin Alexandru, prim procuror Pachetul de pe lângă Curtea de Apel Constanța: Nu știm motivele pentru care, dar avionul, brusc, a căzut și urmare a impactului cu solul, elevul a decedat, iar instructorul se află într-o situație destul de gravă, transportat la spital.
Aparatul de zbor care s-a prăbuşit este un avion ultraușor Diamond 42 și aparține unei firme care face zboruri de instrucție la Tuzla. Investigatorii vor afla zilele următoare ce s-a întâmplat în carlinga avionului: dacă a fost vorba de vreo manevră greșită sau despre o defecțiune la motor.
Adrian Vasilache, directorul Aeroportului Tuzla: E un avion de şcoală, evident că e cu dublă comandă, dar, repet, nu pot să vă dau detalii, nu pot să fac niciun fel de speculații. Urmează să vină o comisie de anchetă care o să cerceteze toate cauzele și tot ce s-a întâmplat.
O parte din răspunsuri le va da pilotul Gheorghe Dumitru, după ce va ieşi din operaţie. Are mai multe traumatisme și membrele fracturate. Pilotul a mai fost implicat într-un incident aviatic în 2005. Atunci, avionul Antonov II în care se afla a fost la un pas să se prăbuşească la mai puţin de un kilometru de aerodrom. Împreună cu celălalt pilot cu care se afla, au reuşit să-l redreseze şi să aterizeze de urgenţă pe câmp.