Dimpotrivă, aproape că au concentrat promisiuni şi, după caz, avertismente până şi în clipurile celor mai importanţi candidaţi pentru noul Parlament. Socialiştii şi comuniştii au mers pe mâna aşteptărilor populaţiei filoruse, iar politicienii de centru-dreapta au pus accent pe visurile europene ale electoratului
Partidul Liberal Democrat din Moldova se legitimează prin fostul premier Vlad Filat, dar şi prin actualul şef al Guvernului, Iurie Leancă. Sub semnul stejarului, simbol istoric pentru moldoveni, PLDM cheamă alegătorii pe calea europeană.
Clipul PLDM: „În pace şi linişte să ne construim viitorul. În numele părinţilor tăi, în numele copiilor tăi, în numele fraţilor şi surorilor tale, în numele ţării tale Moldova, ieşi la vot. Votează pentru un viitor european”.
Partidul Democrat din Moldova, membru în alianţa la putere, susţine mesajul colegilor liberal-democraţi, completat cu teme interne.
Clipul PDM: „Partenerii de coaliţie au dreptate. Vrem să aderăm la Uniunea Europeană. Dar Partidul Democrat luptă pentru ce vor acum oamenii Moldovei: ocrotirea femeilor, protejarea familiilor, locuri de muncă bine plătite”.
De cealaltă parte a scenei politice, Partidul Comuniştilor din Republica Moldova se pliază pe opţiunile populaţiei nostalgice sau a cărei opţiune principală este întoarcerea către marele vecin de la Răsărit.
CLIP PCRM: „Noi vom obţine revizuirea acordului de asociere cu UE. Vom restabili parteneriatul strategic cu Federaţia Rusă. Vom organiza un referendum privind integrarea în Uniunea Vamală. Cetăţenii din Republica Moldova se vor simţi protejaţi oriunde se vor afla la muncă”.
Concurenţa pe stânga vine de la Partidul Socialiştilor din Republica Moldova, care se prezintă drept favorit al Moscovei. Inclusiv prin fotografii ale liderului Igor Dodon în compania preşedinteluiVladimir Putin.
Clip PSRM: „Suntem unicul partener de încredere al Rusiei în Moldova, lucru confirmat de liderii ruşi”.
Pe turnantă a apărut Renato Usatii, liderul partidului „Patria", proaspăt exclus din cursa electorală. Însă tot a apucat să lanseze mesaje de campanie. Toate în limba rusă.
Pe de altă parte, mari artişti, scriitori şi academicieni au dublat mesajele partidelor mai ales pentru a mobiliza votanţii spre opţiunea europeană. Spre deosebire însă de scrutinul trecut, partidele au pus mai puţin accent pe publicitatea stradală.