Rezervări pentru bilete de avion, conceperea unor materiale publicitare sau pachete turistice si interacționarea cu clienții - sunt printre cele mai importante activități ale unui agent de turism. Pentru un elev însă, toate aceste sarcini pot fi greu sau imposibil de pus în practică. Nu și pentru 24 de adolescenți, elevi ai Colegiului Economic din Hunedoara, beneficiari ai unui proiect Erasmus în Italia. Timp de 3 săptămâni, aceștia au lucrat în agenții de turism din Rimini și spun că experiența de acolo bate orice teorie învățată la școală. În funcție de rezultatele la învățătură, dar și de activitatea extrașcolară, 24 de elevi din clasa a XI-a au fost selectați în primăvara acestui an ca să facă parte din programul Erasmus. Au ajuns astfel în Italia, la Rimini, acolo unde, timp de trei săptămâni, au lucrat cot la cot cu agenții de turism din peninsulă. O experiență pe care, spun elevii, ar repeta-o oricând.
„Am învățat să vindem pachete de avion, să facem pachete turistice, produse turistice, tot ce avem nevoie noi, după ce terminăm liceul”, spune Oana Penciu, elevă.
„M-a ajutat în principal să-mi dau seama cum anume functionează domeniul turismului și cum este să lucrezi într-o agenție și ce trebuie să faci, nu doar teoretic, ci și practic”, adaugă Carla Petru, elevă.
Liceenii din Hunedoara au văzut cum se promovează turismul și cum trebuie tratați clienții pentru ca ei să revină în agențiile de turism. Elevii spun că diferențele între turismul practicat în România și cel din Italia sunt mai mult decât evidente.
„În primul rând, alta e infrastructura lor, altele sunt posibilitățile lor de dezvoltare ca țară. Agențiile lor aveau destul de multe compartimente, se lucra la un nivel extrem de înalt, pentru asta și mergem acolo, ca să învățăm de la ei, să avem parte de un anumit schimb intercultural”, adaugă Adelina Gâdăr, elevă.
În baza programului Erasmus, Colegiul Economic „Emanoil Gojdu” din Hunedoara a beneficiat de o finanțare de 60 de mii de euro, prin care elevilor li s-au asigurat transportul, cazarea, masa și banii de buzunar.
„Practica din Italia și în general practica din străinătate le dă elevilor posibilitatea să interacționeze cu un mediu cultural diferit, cu un mediu lingvistic diferit, și mai ales în cazul nostru i-a ajutat să lucreze cu firme de prestigiu care funcționează într-un mediu economic concurențial”, susține Luis Raul Boroacă, profesor la Colegiul Economic.
Până la sfârșitul acestui an școlar, Colegiul Economic va mai fi implicat în alte 2 proiecte asemănătoare. Aproximativ 40 de elevi vor face practică în hoteluri din Italia și Spania, timp de două săptămâni.