Directorii celor mai mari companii, antreprenori cu sau fără experiență, dar și studenți. Sunt doar câțiva dintre cei care au participat la Business Days, în principal pentru a-și face noi relaţii, de ajutor în creearea sau dezvoltarea unei afaceri. Maria Scripca s-a numărat printre ei. Este o tânără antreprenoare care de două luni și-a lansat un business în domneiul IT-ului și telecomunicațiilor.
”Sunt două zile pline în care te întâlnești unul cu altul, sunt mici antreprenori ca și mine în cazul ăsta, care pornesc acum la drum și de asemenea oameni care au fost antreprenori mici și acum sunt mari directori pe piață. Astăzi am strâns zeci de cărți de vizită”, spune Maria Scripca, manager IT și telecomunicații.
Diana Dunai, o altă participantă, este studentă încă, dar se gândește serios la propria afacere încă de pe băncile Facultății de Drept: ”Am venit aici pentru că vreau să învăț mai mult decât colegii mei, vreu să învăț ceva mai mult pe lângă Drept”.
Iar dacă înainte de conferință ideea afacerii nu era clară, cei cu experiență au ajutat-o să își pună în ordine ideile: ”Am discutat cu unul din speakeri și am ajuns să facem din hobby-ul prietenului meu, sky, să transformăm totul într-un blog, o excursie cu cazare și distracție și pe lângă acestea încerc să cunosc mai mulți oameni pentru o dezvoltare a ei”.
Şi au avut de unde învăţa. Managerii unor companii de renume le-au vândut secretele unei afaceri prospere.
”Am început acum 17 ani în distribuția de feronerie pentru mobilă pe care după aceea am dezvoltat-o și în industria electrocasnicelor încorporate. În anul 2014 avem programată o cifră de afaceri de peste 6 milioane de euro”, afirmă Ovidiu Toader, manager.
Și pentru că cele două zile au abordat subiecte legate de valoare pe termen lung, succes sau inovație în afaceri și sfaturile au fost nenumărate.
”Cum poți să rămâi autentic când urmărești sfaturile primite de la alții? Cred că până la urmă fiecare trebuie să ia lucrurile bune pe care le-a văzut, le învățat în cele două zile de business day și să le pună în aplicare cu o amprentă personală pentru că numai în felul acesta vor putea avea succes”, afirmă Adrian Cioroianu, speaker al acestui eveniment.
Este al treilea an în care Timişoara găzduieşte evenimentul Business Days.
reporter: Corina Sfia
operator: Mihai Pop
editor web: Călin Țenche