În total, șapte proiecte au fost introduse pe ordinea de zi de primarul Nicolae Robu, printre ele aflându-se ”Proiect de hotarare din 23.07.2013 pentru completarea anexei la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 371/30.10.2007 privind constatarea şi sancţionarea contravenţiilor pe teritoriul Municipiului Timişoara, modificată si completată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 206/26.05.2009”.
Marți, proiectul căzuse! Din 17 consilieri, 11 au votat pentru și unul s-a abținut. Pentru a trece, proiectul avea nevoie de 14 voturi favorabile. Primarul Nicolae Robu a anunțat atunci: ”Proiectul rămâne pentru o altă ședință, când vom fi mai mulți”. Și a fost... vineri: au fost 14 voturi favorabile, exact cât era nevoie, o abținere, iar doi nu au votat.
Ce prevede acest proiect?
”Art.1: Se aprobă completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 371/30.10.2007 privind constatarea şi sancţionarea contravenţiilor pe teritoriul Municipiului Timişoara, astfel:
După articolul 28 se introduce un nou articol 28 indice 1, cu următorul cuprins:
1) Conducătorilor de biciclete le revin următoarele obligaţii şi interdicţii prevăzute de HG nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice:
1.1.În circulaţia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;
b) prevăzută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie;
c) dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor;
d) echipată în fată cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
e) echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizant de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor.
1.2 Se interzice conducătorilor de biciclete:
a) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
b) să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
c) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
d) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;
e) să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
f) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.
1.3. Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
1.4. În zona pietonală conducătorul de bicicletă este obligat să circule cu viteză maximă de 5 km/h, să nu stânjenească ori să împiedice circulaţia pietonilor şi, dacă este necesar, să oprească pentru a permite circulaţia acestora.
1.5 Se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte casca de protecţie omologată.
1.6. Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate.
2) Se interzice circulaţia pe biciclete în Piaţa Victoriei şi strada Alba Iulia din Municipiul Timişoara în perioada 01.05 - 31.10 a fiecărui an, în intervalul orar 18:00 - 22:00, fără avizul Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. În perioada de interdicţie, bicicliştii pot folosi rutele alternative asigurate de municipalitate în zonă sau pot traversa Piaţa Victoriei şi strada Alba Iulia pe lângă bicicletă".
3) Nerespectarea prevederilor art. 28 indice 1 alin.2 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă contravenţională cuprinsă între 100-200 lei”.
reporter: Sorina Covlea
editor web: Călin Țenche