„Deja nu mai ştim ce să inventăm, noutăţi... cam inventăm tot ce se poate”. - Ce caută oamenii? ”Păi, am vândut din toate. Chiar am vândut. Deci eu, în afară de scorţişoară, care n-am vândut, restul am vândut din toate". Asta spune un comerciant care, an de an, îşi testează imaginaţia. La mica distanţă, un alt vânzător, novice, pare mai inspirat: „E primul an în care am ieşit. Dar brăduleţii şi origami sunt mai deosebiţi".
Beţe din lemn de scorţişoară, din mesteacăn sau din trestie, cu steluţe, inimioare sau fructe uscate - toate, speră comercianţii, vor ajunge în ghetuţe. Nu toată lume îşi doreşte, însă, un băţ de la Moş Nicolae: „Mi-aduce un cadou”. - Ce-ai vrea? ”Nu ştiu”, „În primul rând, sănătate, bani, fericire", „Un beţişor, dar făcut hand-made".
Cu sau fără inspiraţie, comercianţii s-au înghesuit la Primăria Timişoara ca să obţină avizul pentru a-şi vinde marfa. „Avem 25 de locaţii pe toată raza municipiului Timişoara şi aproximativ 350 de avize în lucru, deci de comercianţi", ne precizează Alina Pintilie, directorul Direcţiei de Comunicare din cadrul Primăriei Timişoara.
Preţul unui băţ de Moş Nicolae porneşte de la un leu şi poate ajunge până la 20 de lei, în funcţie de design.