Printre angajații care au beneficiat de majorări salariale nejustificate, în opinia Curții de Conturi se află și directorul RATT, Ioan Goia. Acesta a câștigat în anul 2012 din salariul de manager suma de 43.000 de lei. Anul următor acest venit a crescut cu 4.000 de lei. Am încercat să îl contactăm pe Ioan Goia, însă nu a putut fi găsit nici la sediul Regiei Autonome de Transport Timișoara, nici la telefon.
Mai mult succes au avut consilierii din Timişoara care l-au luat la întrebări pe managerul societăţii subordonate direct lor. Dar aleşii locali nu pot interveni în modul de gestionare a banilor din interiorul companiei.
Inspectorii Curții de Conturi au descoperit şi alte nereguli. De exemplu, în aceeaşi perioadă, angajaţii care au plecat în deplasări au primit diurne în valoare de 150 de lei pe zi.
„ (...) În timp ce RAT Timişoara înregistrează pierderi şi supravieţuieşte ca şi entitate economică doar datorită subvenţiilor de la bugetul local, conducerea regiei a semnat contractul colectiv de muncă pe anul 2012, prin care, la art. nr. 139 din contract, s-a aprobat a se acorda tuturor angajaţilor regiei, diurnă în valoare de 150 de lei pe zi, adică o diurnă care este de 11,5 ori mai mare decât diurna acordată oricărui bugetar", se arată în raportul Curții de Conturi. Prejudiciul astfel creat depășește 140.000 de lei.
Iar lista neregulilor sesizate de Curtea de Conturi continuă. RATT a sponsorizat Clubul de Forbal Electrica, fostele sindicate din cadrul regiei şi Parohia Ortodoxă din cartierul Tipografilor. În total, peste 500.000 de lei.
Managerului RATT i s-a adus în vedere deja că până în luna iunie trebuie să recupereze prejudiciul total, care ajunge la 7 milioane de lei.
Şi primarul Timişoarei Nicolae Robu cunoaşte situaţia RATT, și, deşi la începutul mandatului dorea să schimbe managementul regiei, acum aşteaptă decizia finală a Curţii de Conturi ca să ia măsuri.
Un alt aspect negativ scos în evidenţă de Curtea de Conturi se referă la faptul că 76% din cheltuielile lunare are RATT sunt suportate din bugetul Primăriei Timişoara sub formă de subvenţii. Dar, chiar şi în aceste condiţii, în 2015, Regia Autonomă de Transport Timișoara a primit din partea municipalității peste 46 de milioane de lei.
Reporter: Caterina Ledrer
Operator: George Ștefăniță
Editor web: Călin Țenche