În Portugalia, timp de o săptămână, cei zece profesori din Timişoara au participat la cursuri de formare în marketing, negocierea afacerii şi analiza pieţei. Până în luna septembie, la debutul unui nou an şcolar, dascălii vor căuta companii la care elevii de liceu să urmeze stagii de practică. Iar aceste stagii vor fi concepute pe modelul preluat din Portugalia.
„Ceea ce noi am învăţat acolo am pus în practică în elaborarea unui curriculum în dezvoltare locală, bazat foarte mult pe agenţii economici", ne explică Nicoleta Pătraşcu, profesor Colegiul Tehnologic „Emanuil Ungureanu".
„Elevii de clasa a X-a vor face practică la agenţii economici, iar noi vom întocmi un caiet de practică pe care elevii vor trebui să-l completeze în timpul acestei perioade", adaugă Lavinia Pănoiu, profesor la aceeași unitate de învățământ.
În plus, au fost puse bazele şi unui parteneriat cu unităţile de învăţământ lusitane, astfel că elevii de liceu vor învăţa cum să promoveze un produs, care sunt cele mai bune tehnici de marketing sau cum să atragă clienţi într-o piaţă tot mai plină de concurenţă.
Mariana Eftimie, directorul colegiului, ne anunță că „Elevii de la noi au posibilitatea de a se forma afară, de a se forma în ţări europene. Şi, de asemenea, de a vedea diferenţele care există între ceea ce este la noi şi ceea ce este în altă ţară".
În acest an şcolar, 80 de elevi ai Colegiului „Emanuil Ungureanu" din Timişoara au participat la stagii de practică în Polonia, Germania şi Portugalia.
reporter: Miodrag Hojda
operator: Dan Şoşdean
editor web: Călin Țenche