Probleme serioase pentru Carpatair. Toate zborurile din România, suspendate până în 31 martie

Data publicării:
carpatair prima

”Din România nu operăm până pe 31 martie. Nu se vor mai opera zboruri Carpatair”: este informația primită de toți cei care se interesează la call-center-ul companiei în legătură cu zborurile Carpatair din România. Decizia e una istorică în contextul în care nicio altă companie aeriană ce operează în ţara noastră nu a mai recurs la o astfel de măsură. Iar decizii s-au luat și în privința numărului de angajați.

”Ei aveau încadrați 483 de salariați, o cifră mare, iar astăzi - în 15 ianuarie 2014, sunt 157 de angajați. Probabil că va urma un val de disponibilizari colective”, afirmă Pavel Kașai, inspector șef la Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiș.

Declinul companiei nu a început anul acesta.

Cifră de afaceri Carpatair
2012 - 245 milioane lei
2008 - 334 milioane lei
sursă: Carpatair

Pierderi Carpatair
2012 - 93 milioane lei
2008 - 51 milioane lei
sursă: Carpatair

Pasageri transportați de Carpatair
2013 - 230.000 (estimare)
2012 - 410.000
2010 - 567.000
sursă: Carpatair

Primele probleme au apărut în 2012. Cifra de afaceri a scăzut, iar pierderile au ajuns la peste 93 de milioane de lei. În 2010, compania spera să ajungă rapid la un milion de pasageri, dar în 2013 reușea să atingă doar 25 la sută din ce își propunea.

În perioada sa de vârf, compania Carpatair opera din Timișoara peste 350 de zboruri săptămânale pe un număr de 30 de rute, în șase țări din Europa. Acum, însă, până pe 31 martie, avioanele rămân la sol, iar toate cursele din și spre România au fost anulate. Toate aeronavele care asigurau cursele din Timișoara spre Milano, Roma, Stuttgart și Cernăuți vor rămâne în hangarele din aerogara bănăţeană, iar Carpatair trebuie să plătească, în fiecare oră, 0,15 euro per avion per tonă.

În ciuda insistențelor noastre, reprezentanții Carpatair nu au vrut să comenteze problemele cu care se confruntă compania. Nici aeroportul din Timișoara nu o duce mai bine, în contextul în care Carpatair a reclamat instituția la Comisia Europeană pe motiv că aerogara ar fi favorizat concurentul Wizzair, prin taxe mai mici.

reporter: Gerhald Ernst
operator: George Ștefăniță
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Femeia după chipul căreia a fost creată Statuia Libertății. Cum arăta muza celui mai cunoscut simbol al...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Richard Gere, dezvăluiri despre mutarea în Spania: „Soția mea mi-a dat șapte ani în SUA!” Alejandra e mai...
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
570 lei în plus la pensie timp de 6 luni pentru anumiți pensionari. Cum intri în posesia banilor?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
kim jong un și vladimir putin își ciocnesc paharele cu vin
Ce îi oferă Putin lui Kim în schimbul soldaților trimiși să lupte în Kursk. „Au fost livrate Coreei de Nord...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Nicole Kidman, „desființată” de fani după ce a vorbit despre imaginea virală surprinsă după divorțul de Tom...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...