Pista lungă de 12,5 kilometri parcurge malul Mureşului, prin centrul Aradului şi face legătura între cel mai mare cartier al oraşului şi o pădure din apropiere, în care arădenii ies la iarbă verde.
În locurile în care au decupat pista pentru reparaţii constructorii au pus un strat de beton care iniţial nu a existat, motiv pentru care buruienile au putut să iasă nestingherite prin stratul de asfalt. ”Cred că nu sunt făcut cu cap sau chiar dacă sunt făcute, sunt făcute pentru a ne fura pe noi. Sunt făcute pentru a ne înşela şi de a-şi bate joc de banii noştri”, ”Ar trebui să fi lucrat cu cap de la început, să înceapă să fie un lucru, să se termine până la sfârşit când se începe, nu să se oprească”, spun arădenii.
Primăria pare să fie singura care nu vede stângăcia constructorilor. ”Tocmai pentru că este un şantier, în şantier există diverse situaţii în orice şantier. După cum aţi văzut şi aceste aspecte care au fost semnalate şi au fost observate şi de noi sunt în curs de remediere”, a afirmat Corina Drăghici, purtător de cuvânt al Primăriei Arad.
Iar muncitorii fac reparaţii pe pista care încă nu a fost inaugurată în condiţiile în care preţul plătit de autorităţi pentru fiecare kilometru construit este de patru ori mai mare comparativ cu alte lucrări similare din oraş. Şi pentru asta municipalitatea are o explicație. ”Este vorba de cerinţe tehnice cu totul diferite. În primul rând trebuie să plecaţi de la ideea că pista de pe malul Mureşului va avea o lărgime dublă faţă de pistele din reţeaua urbană”, precizează Corina Drăghici.
Deocamdată, Aradul nu are oficial niciun metru de pistă de biciclete. Până la finalul anului viitor vor fi inauguraţi nu mai puţin de 135 de kilometri de piste care vor acoperi toate zonele oraşului. Valoarea totală a lucrărilor se ridică la aproape 5 milioane de euro.
Reporter: Dan Codre Operator: Cristian Kovacs Editor web: Călin Țenche