„În aproximativ o lună aici va de,ara şantierul de lărgire a pasajului Jiul de la trei benzi câte există acum la cinci benzi. Astfel şoferii nu vor mai fi nevoiţi să piardă zeci de minute în trafc pentru a trece prin pasaj” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.
Intersecţia de la Pasajul Jiul este cea mai aglomenrată din Timişoara. Tocmai de aceea investiţia este mai mult decât necesară. Șoferii sunt sceptici si spun că nu știu dacă lucrările vor rezolva problemele:
„Groaznic. Şi după cum arată proiectul nici după nu va arăta mult mai bine”.
„E foarte greu şi cu ce o să înceapă acuma şi mai greu”.
„La orele de vârf e aglomerat, înghesuială”.
Tocmai pentru că prin pasaj se circulă pe prea puţine benzi, mulţi şoferi trec linia continuă ca să vireze la stânga, de pe o bandă de pe care, in mod normal, nu au voie să meargă decât înainte. Poliţia Rutieră aplică în zona sute de sancţiuni de fiecare dată.
„La ultma acţiune, o acţiune de două zile consecutive, în 4 – 5 ore pe zi s-au dat un număr de 415 sancţiuni pentru conducătorii auto care nu respectau marcajul de obligativitate pentru direcţia înainte”, explică Marius Poenaru, de la Biroul Rutier Timiş.
Lucrările de reabilitare a Pasajului Jiul vor dura 14 luni, dar constructorul spune că şoferii nu vor avea prea mult de suferit. Tehnologia folosită permite ca traficul să nu fie închis complet.
„Circulaţia feroviară o să fie afectată numai câteva zile, maxim 72 de zile. Într-adevăr lucrarea este complexă. Tehnologia care va fi folosită nu a mai fost folosită în România decât o singură dată”, spune Vasile Moise, reprezentantul constructorului.
Pe durata şantierului şoferii vor avea la dispoziţie o rută ocolitoare. Pe sub pasaj se va circula pe câte o bandă pe sens, în timp ce întreaga stradă Jiul, aflată în continuarea pasajului, va fi închisă pentru a fi lărgită şi ea la 4 benzi. Investiţia se ridică la 17,6 milioane de lei şi toţi banii provin din bugetul oraşului. Autorităţile nu au vrut să aştepte deschiderea axelor de finanţare europene.
„Ca să întârziem pentru că de abia cum, săptămâna trecută, a apărut ghidul proiectantului pentru noile programe europene 2014 – 2020. S-ar ajunge la finalul lui 2017, în cazul fericit, dar mai degrabă în primăvara lui 2018, cu începerea lucrărilor”, precizează Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
Aceasta este cea mai de avergură investiţie pe care o începe Primăria Timişoara în anul 2016.
Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Dan Șoșdean