Pe marginea drumului care leagă Timișoara de Voiteg se găsesc bucăți întregi de asfalt desprinse din șosea. Ultimele plombe au fost turnate la începutul acestei luni, dar deja au început să se lase și să crape.
Drumul este utilizat atât de conducătorii auto din Timiș care merg spre județul Caraș-Severin, cât și de cei care vor să ajungă în Serbia. Călătoria prin gropi este o adevărată aventură. ”În câteva săptămâni o să fie plin de gropi”, - Au crăpat plombele sau ce s-a întâmplat? ”Au crăpat plombele şi drumul, până la Timişoara chiar este sub orice critică”, ”Le-au astupat, dar degeaba. S-au deteriorat la loc. Gropile îs... groapă lângă groapă. Foarte urât”, ”O fost şi în toamnă făcute şi acum sunt la loc. Calitatea nu e”.
Potrivit Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, "primul sector de pe DN59 între km 6+400 și km 36+500, Timișoara - Voiteg, a fost reabilitat la pachet cu DN69, Timișoara - Arad, ambele sectoare de drum naţional fiind cuprinse într-un singur contract încheiat în anul 1994. Lucrările de reabilitare cuprinse în acest contract au demarat în martie 1995 și au fost finalizate în mai 1997. Costul total al lucrărilor a fost de 22,9 milioane de dolari".
Doar că reabilitarea de acum 18 ani nici nu se mai observă. Este nevoie de o nouă modernizare, însă aşa cum reiese din planul de lucrări din 2015 publicat pe site-ul companiei, CNADNR nu a prevăzut bani pentru recondiţionarea drumului national 59 Timișoara - Voiteg.
Reporter: Caterina Ledrer Operator: George Ștefăniță Editor web: Călin Țenche