Atunci când a fost construită, centura în regim de autostradă a Aradului a fost proiectată să treacă practic prin curtea aeroportului, motiv pentru care pista a trebuit reconfigurată complet.
”Datorită autostrăzii care este construită la 430 de metri de pragul pistei a trebuit să mutăm pragul de aterizare să-l mutăm cu 180 de metri către vest”. Odată cu mutarea locului în care avioanele ating pista a trebuit reconfigurat şi sistemul specific de semnalizare luminoasă. După ce a aşteptat doi ani după datoria de la Compania de drumuri, timp în care aeroportul a ajuns aproape în faliment, Consiliul Judeţean Arad a finanţat din bani proprii lucrările, iar mai apoi a cerut recuperarea banilor în justiţie.
”Avocatul a fost ieri la Bucureşti şi s-a semnat ieri tranferul de bani către aeroport. Deci în cursul zilei de astăzi, cel târziu luni, banii trebuie să intre în contul aeroportului”, precizează Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Internaţional Arad.
Cei aproape 3 milioane de lei sunt numai buni, mai ales că, anul acesta, Aeroportul Internaţional Arad urmează să intre într-un amplu proces de modernizare. Banii recuperaţi de la CNADR vor fi folosiţi pentru sporirea confortului pasagerilor, întrucât celelalte lucrări prevăzute la aerogară au deja o sursă sigură de finanţare.
”Se va extinde suprafaţa aerogării din Arad practic aproximativ de patru ori, de la 1300 de metri pătraţi, cât are acum, la 4200 de metri pătraţi. Terminalul cargo se reduce la 700, dar e suficient pentru ceea ce înseamnă astăzi Aeroportul Arad”, precizează Adrian Ţolea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad.
”Ar trebui parcarea mărită, ar trebui să se investească în infrastructura aeroportului”, ”Orice investiţie pe plan local este binevenită pentru dezvlotarea oraşului. Ne bucurăm să auzim că se investeşte în Aeroportul din Arad!”, spun pasagerii.
O altă prioritate este prelungirea pistei, care din cauza modificărilor a ajuns să aibă o lungime de doar 1.820 de metri. La limită pentru aeronavele care operează în acest moment pe aeroport.
Reporter: Dan Codre
Operator: Cristian Kovacs
Editor web: Călin Țenche