De închiriat, calea ferată pe care circulă cele mai neprofitabile trenuri din România

Data publicării:
calea ferata prima



Pe lista magistralelor neprofitabile pentru CFR, de care încearcă să scape compania de stat se află linii precum Timișoara-Lugoj, Reșița-Caransebeș și Oravița - Anina. Rutele vor fi închiriate pentru următorii cinci ani. Sindicaliștii se împotrivesc măsurii, pe care o consideră o afacere proastă.

 

”Statul român vrea să se debaraseze de orice cheltuială, deci să își degreveze orice răspundere pentru traficul feroviar, pentru starea liniilor. Timișoara - Lugoj este o rută străbătută de garniturile CFR de mai multe ori pe zi. De fiecare dată, însă, în vagoane nu găseşti mai mult de zece călători. Trenurile sunt foarte murdare,
lumea mănâncă semințe, aruncă resturile de mâncare pe jos. Prețurile sunt destul de mari”, afirmă Ioan Boloș, liderul regional al Federației Mecanicilor de Locomotivă.

calea ferata 07
calea ferata 07

”Se renunță prea ușor la ideea de a rămâne pentru circulația persoanelor. noi am avut multi abonați care mergeau cu acest tren, desi suntem la 5 kilometri de Lugoj”, ne precizează Petru Carebia, primarul comunei Coșteiu.

O altă linie ce va fi închiriată este cea care face legătura între Reșița și Caransebeș. Autoritățile cred că privatizarea va fi un eşec. Ilie Iova, vicepreședintele Consiliului Județean Caraș-Severin, susține că ”Se va întâmpla exact cum s-a întâmplat cu calea ferată Oțelu Roșu - Caransebeș, care de un an este nefuncțională, începe să fie dezafectată, or Reșița nu își permite să rămână izolată”.



Guvernul plătește subvenție pentru fiecare călător transportat cu trenul. Liderii de sindicat susţin, însă, că operatorii privați sunt greu de urmărit. Nu se poate verifica, în timp real, câte persoane au călătorit pe rutele închiriate. ”Declarația numărului de călători este pe proprie răspundere. Deci, operatorul privat poate să
spună că a avut 200 de călători și, în realitate, a avut doi”, afirmă Ioan Boloș.

Iar cu cât numărul călătorilor de la privat e mai mare, cu atât și subvenția de la stat crește. Închirierea liniilor se va face în baza unei licitaţii, care va fi organizată la finalul acetei luni. În cazul în care nimeni nu va fi interesat să preia rutele neprofitabile, compania de stat ar putea recurge la desfiinţarea lor.

reporter: Gerhald Ernst
operator: D. Șoșdeasn/T. Alasu/D. Iacob
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri