„Noul terminal al Aeroportului Arad este gol în acest moment dar asta doar în ceea ce priveşte personalul şi călătorii. Pentru că toate instalaţiile necesare pentru zboruri au fost aduse aici încă de acum câteva luni” - Dan Codre, reporter Digi24 Timișoara.
Și deși totul pare pregătit, compania olandeză care s-a prezentat în mai multe rânduri anul acesta la Arad şi s-a angajat că va opera zboruri de pe aeroport nu a făcut deocamdată nicio mișcare. Destinaţiile au fost anunţate încă din luna martie, însă biletele nu au fost puse în vânzare. Compania aviatică susține că un investitor care s-a retras le-a dat planurile peste cap
„Muncim din greu ca să găsim capital din alte surse, şi, ca orizont de timp, asta înseamnă că dacă vom avea această investiţie de capital la locul ei, putem să începem operarea după 3 luni”, explică Bernard Jacobs , managerul companiei aeriene.
Consiliul Judeţean Arad, proprietarul aerogării speră că zborurile promise vor deveni realitate, acesta fiind echivalentul relansării aeroportului, care nu a mai avut pasageri din primăvara anului 2015.
„Există un contract de operare cadru semnat de către Aeroportul Arad, acesta este în desfăşurare şi aşteptăm ca compania să-şi onoreze contractul”, spune Andreia Oţoiu, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Arad.
Dacă zborurile nu devin operaționale până la sfârșitul acestui an, contractul va fi reziliat, fără nicio sancțiune pentru companie.
„În momentul de faţă nu există nici o noutate din acest punct de vedere totul rămâne aşa cum a fost anunţat de către ei, adică sfârşitul lunii iulie”, susține Ovidiu Moşneag – consilier marketing în cadrul Aeroportului Arad.
Noua aerogară a Aeroportului Arad are 4200 de metri pătraţi şi poate deservi un flux de 500 de pasageri pe oră. Aerogara a fost plătită în proporţie de 95% de constructorul care a realizat-o urmând ca în următorii trei ani Consiliul Judeţean Arad să ramburseze banii in mai multe rate banii.
Reporter: Dan Codre
Operator: Cristian Kovacs