Cel mai mare proiect, subpasajul Michelangelo, în valoare de 50 de milioane de lei, trebuia să fie gata încă din toamna anului trecut. Şoferii vor putea circula prin pasajul Michelangelo abia la primavară. Asta, după ce anul trecut autorităţile locale au cerut prelungirea termenului de finalizare a proiectului cu șase luni. Motivul invocat de primarul Timişoara a fost faptul că anul 2014 a fost unul extrem de ploios, iar constructorul nu a putut respecta graficul inițial de lucrări.
Acum, șoferii care circulă pe bulevardele Vasile Pârvan și Corneliu Coposu trebuie să aștepte la semafoare pentru a traversa intersecția, în loc să o scurteze prin subpasaj: ”Probabil o să fie şi mai bine că nu mai stai la semafoare”, ”Suntem sătui de proiecte. Să termine ce a început şi apoi să promită”.
Michelangelo: intersecție deschisă, pasaj închis
Şi nu este singura lucrare nefinalizată la termen. Lucrările de modernizare a străzii Ștefan cel Mare ar fi trebuit terminate în decembrie 2014, însă termenul s-a prelungit şi aici până în primăvară. Iar primarul dă vina, şi în acest caz, tot pe vreme. În plus, vine cu o nouă listă de proiecte, unul mai spectaculos ca altul, pe care vrea să le înceapă tot în acest an.
Un alt proiect despre care primarul vorbește de mai bine de doi ani este construirea unei fântâni decorative pe râul Bega. El vrea o instalație mare cu jocuri de lumini și apă. Pentru anul acesta și-a propus finanțarea studiului de fezabilitate.
Timișorenii așteaptă și ei să vadă înfrumusețarea orașului, dar îi transmit primarului să finalizeze ce a început: ”Mă şochează câteodată, dar pe de altă parte îmi pare bine că se întâmplă ceva în Timişoara, că prea mulţi ani nu s-a întâmplat nimic”, ”Serios? Are multe idei domnul primar. Mai multă grijă pentru timişoreni. Să se gândească la binele timişorenilor, nu numai la frumuseţea oraşului”.
Edilul nu știe încă de unde va face rost de bani ca să pună în practică atât de multe proiecte, dar e sigur că va găsi sumele necesare.
”Sunt o mulţime de lucrări pe care le vom face cu certitudine în acest an, unele se vor întinde şi în anul 2016, cu susţinere financiară de la bugetul local. Alte proiecte vor intra cu finanţare pe fonduri europene. Dar România a întârziat cu programele europene pe exerciţiul 2014 - 2020”, ne-a declarat Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
Pe noua listă a lui Robu se mai află un pod peste Bega, lărgirea pasajelor Popa Şapcă Şi Jiul, construirea a patru bazine de înot, consolidarea mai multor poduri, precum şi diverse achiziţii: 15 autobuze de capacitate mică, 50 de tramvaie noi, 50 de troleibuze noi, 55 de autobuze electrice cu podea joasă, precum şi o sumedenie de studii şi proiecte tehnice pentru alte proiecte diverse.
Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Adrian Ionescu
Editor web: Călin Țenche