Şoferii care vin de la Arad, merg spre Bucureşti şi rămân fără benzină, trebuie să coboare de pe autostradă pe a-şi umple rezervoarele, la nodul rutier dintre tronsonul Arad - Timişoara şi Timişoara - Lugoj. Am ieşit de pe autostradă în dreptul localităţii Giarmata. Am parcurs 6 kilometri până la cea mai apropiată staţie de benzină. Dacă vreţi să vă continuaţi drumul spre Bucureşti este bine să profitaţi de această şansă care vă este oferită chiar în apropiere de localitatea Dumbrăviţa."
Prin aceeaşi experienţă trec toţi şoferii care tranzitează zona de vest a ţării. Conducătorii auto, mai ales cei profesionişti, cunosc situaţia şi au grijă să aibă rezervoarele pline pentru a nu rămâne fără benzină pe autostradă: „Trebuie să te abaţi dacă vrei să alimentezi, 15 poate 20 de km, să cauţi o benzinărie, să îţi bagi benzină sau motorină şi să revin înapoi pe autostradă", „Benzinăriile lipsesc. Ar trebui să fie măcar la 50 de kilometri, deşi kilometri lipsesc cu desavârşire".
Potrivit Normativului privind proiectarea autostrăzilor extraurbane, "se recomandă ca distanța între spații de servicii să fie între 5-15 km, iar distanța între două spații de servicii care conțin benzinării să fie între 30-50 km".
În ceea ce priveşte amplasarea de benzinării pe autostrăzile din vestul ţării, CNADNR nu poate decât să promită că acestea vor apărea, dar nu dă un termen exact nici măcar pentru demararea licitaţiilor: "Privind benzinăriile care vor fi amplasate în cadrul spațiilor de servicii aferente autostrăzilor Arad - Timișoara, Timișoara - Lugoj și București - Ploiești, în prezent se analizează posibilitatea concesionării acestor spații de servicii în vederea furnizării serviciilor de parcare, toalete, alimentare cu carburanți, GPL, etc., necesare participanților la trafic de pe respectivele tronsoane de autostradă".
Reţeaua de autostrăzi din România are în prezent sub 650 de kilometri. Singurele tronsoane unde găsim benzinării sunt cel care leagă Piteşti de Bucureşti şi cel dintre Capitală şi Constanţa. Aici sunt 20 de staţii de combustibil.
Reporter: C. Ledrer, D. Codre
Operator: T. Alasu, C. Kovacs
Editor web: C. Țenche