Nu este pentru prima dată când Aeroportul Arad rămâne fără curse de pasageri. Au mai fost două ocazii, una la începutul anilor 2000 şi alta în 2011. De fiecare dată, însă s-au găsit soluţii şi s-a reuşit evitarea falimentului.
Cum din 17 aprilie, Aeroportul din Arad rămâne fără singurul operator, conducerea a demarat deja negocieri cu alte companii aeriene pentru ca traficul să fie reluat cât mai curând. Discuţiile sunt însă abia la început.
„Noi vom încerca să facem o diminuare dură a tuturor costurilor şi a tuturor cheltuielilor pe care le avem cu aeroportul. După care eu sper că negocierile pe care le avem acum cu două companii aeriene să decurgă favorabil pentru noi”, spune Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Internațional Arad.
Compania care operează pe Aeroportul din Arad îşi va muta activitatea la Timişoara. Astfel, pasagerii Aeroportului Traian Vuia vor avea la dispoziţie, chiar din această lună, două noi curse pe săptămână. Una spre Londra şi una spre Bologna.
Motivele care au stat la baza deciziei companiei aeriene low-cost sunt economice. Numărul prea mic de pasageri de la Arad a făcut ca zborurile să fie anulate.
„Ruta noastră de la Arad, la Bergamo era neperformantă. Așadar, o vom întrerupe începând cu 17 aprilie. Cu toate acestea, pasagerii noştri vor avea în continuare acces la tarife low-cost, spre Bergamo, dar cu decolare din Timişoara, care e la doar 30 de minute distanţă de Arad. Momentan, oferim 4 zboruri pe săptămână de la Timişoara, spre Bergamo. Vom creşte numărul acestora la 5 pentru această vară şi pentru iarna viitoare”, spune Daniel De Carvalho, purtătorul de cuvant al companiei aeriene.
Dacă Aradul pierde, Timişoara are numai de câştigat. „Este un câştig relativ, să spunem aşa. În cifre ar însemna, estimăm, în 12 luni, cam 25.000 de pasageri suplimentar. Şi, dacă înmulţim cu un venit pe pasager de 10 euro, înseamnă undeva peste 200.000 de euro”, spune Dan Idolu, directorul aeroportului „Traian Vuia” din Timişoara.
Compania aeriană care părăseşte Aradul este cea mai mare de tip low-cost din Europa Centrală şi de Est şi operează pe 360 de rute care asigură legătura între 110 destinaţii din 37 de ţări.
Aeroportul din Arad, codaş în clasamentul naţional. Există însă perspective pentru un viitor mai bun
Reporteri: D. Codre, C. Ledrer
Operatori: C. Kovacs, D. Şoşdean
Editor web: C. Țenche