Copiii de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă numărul 1 din Oradea sunt primii din oraş care sunt ajutaţi să comunice cu ajutorul câinilor. Din cauza deficienţelor mentale, cei mici nu răspund la comenzile adulţilor, însă profesorii patrupezi au mare succes printre ei.
"Am sosit cu trei câini special dresaţi pentru terapia asistată cu animale, doi labradori şi un golden. Aceste rase sunt de obicei utilizate în această formă alternativă de terapie", spune Zoltan Szabo, preşedintele asociaţiei "Angel Dog" din Satu Mare.
"Câinele este un animal docil şi, spre deosebire de alte terapii pe care noi le avem în programul nostru de intervenţie, e ceva ce le place foarte tare copiilor", explică Mariana Indrie, profesor la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr 1 din Oradea.
Părinţii sunt primii care au văzut diferenţa: "E bine, este mult mai deschisă, e mai liniştită, o relaxează, interacţionează foarte bine cu căţeii, chiar ştie cum face căţelul, a învăţat, o ajută."
"Mulţi dintre copiii noştri sunt autişti non verbali, sunt copii cu sindrom Down care au probleme de vorbire, de comunicare, de articulare şi este foarte benefic pentru că îi ajută pe copii să relaţioneze mai uşor cu lumea din exterior", susține Gyongyi Lakatos, coordonatorul centrului de zi al Asociaţiei Down Oradea
În Bihor sunt peste 500 de copii care suferă de autism şi sindrom Down. Proiectul a costat 20 de mii de lei, bani obţinuţi printr-o sponsorizare de către Asociaţia Down din Oradea.
reporter: Florina Fofiu
operator: Darius Pop
editor web: Adrian Laboş