De la primele ore ale dimineții, concurenții au înălțat aeromodelele pe cer. Zborul lor depinde de felul în care au fost construite şi de măestria pilotului de la sol.
Gerhard Wobbeking, președintele Federației Internaționale de Aeronautică: "Este un sport foarte complicat de organizat. Ei trebuie să învețe ani mulți de zile nu doar să construiască și să regleze aeromodelul, pentru că multe din ele sunt cumpărate."
Szilard Szijjarto, directorul de concurs: "Anul acesta la campionatul european de juniori au ajuns 15 țări. Concurenții sunt mulțumiți, vremea este favorabilă pentru noi."
Din lotul României de aeromodelism face parte şi Andrei Ghiţă, un tânăr din Pitești care încă din copilărie a prins pasiunea pentru acest sport. A avut nevoie de sute de ore de pregătiri pentru a stâpâni avionul în miniatură, iar acum îşi măsoară dibăcia cu cei mai buni tineri din Europa.
"Munca în echipă este cea mai importantă, adică trebuie să ne susținem unul pe altul; când unul lansează, ceilalți trebuie să îi spună: nu așa, nu e bine, ai grijă acolo."
Competiția rezervată aeromodelelor cu motor mecanic s-a derulat pe parcursul a șapte runde. Modelele au avut nevoie de reglări minuțiuoase pentru a fi la cel mai înalt nivel.
Marian Popescu, antrenorul lotului român de aeromodelism: "Materialele compozite pe care noi le utilizăm se folosesc preponderent în industria aerospațială, fie că vorbim de navete spațiale, avioane supersonice, militare."
Echipe din toate colțurile Europei s-au întrecut ore în șir pe câmpia Barmond. Evenimentul a fost organizat de Federația Română de Aeromodelism, împreună cu Primăria Municipiului Salonta. Competiția s-a derulat la trei categorii: aeromodele planoare, aeromodele cu motor de cauciuc și aeromodele cu motor mecanic.
Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Florin Lucuța
Editor web: Adrian Laboş