Văduva unui şofer de TIR mort într-un accident pe DN79 cere CNADNR despăgubiri de un milion de euro

Data publicării:
trec TIR-urile unul pe langa altul

Cristina Brebu are 40 de ani şi îşi creşte singură cei doi copii minori. Soţul ei a murit în 2014 într-un accident pe Drumul Naţional 79 Oradea - Arad, după ce tirul pe care îl conducea a derapat şi s-a răsturnat la ieşirea din localitatea bihoreană Gepiu. De vină, spune femeia, este alveola de calmare a traficului, care nu permite trecerea în siguranţă a vehiculelor de mari dimensiuni. Ea a dat în judecată CNADNR şi cere despăgubiri morale de 1 milion de euro.

"- De ce credeți că vi se cuvine acestă despăgubire ?
- Mi se cuvine pentru că s-a pierdut viața unui om, tată, soț. Nu trebuia să se întâmple! Am fost la fața locului după accident. Ce am văzut acolo: nesemnalizat cum trebuie, el mergând în spatele unui coleg nu avea cum să observe acele alveole de calmare a traficului", spune Cristina Brebu.

"Ea (alveola - n.n.) este la 200 de metri în afara localităţii. Nu te aştepţi să o vezi şi în al doilea rând nu era luminată. În al treilea rând alveola avea un unghi de 90 de grade", susţine avocatul Mircea Ursuţa.

Procesul verbal al poliţiei rutiere indică viteza ca şi principala cauză a producerii accidentului din 2014. Cu toate acestea, oamenii legii recunosc că şi alveolele de calmare a traficului reprezintă o cauză a producerii accidentelor pe acest drum.

"Cauza principală este viteza, dar ca o cauză secundară avem şi lipsa iluminatului public şi neîntreţinerea în permanenţă a semnalizării rutiere din zona acestor insule", consideră comisarul-șef Silviu Popa, şeful biroului drumuri nationale, Poliţia Rutieră Bihor.

Pe lângă lipsa semnalizării, instructorii auto reclamă şi construcţia alveolelor de calmare, care limitează viteza atât pe sensul de ieşire, cât şi pe cel de intrare în localităţi.

"La ieşirea din localităţi nu ar trebui făcute bucla aceea, pentru că tot în conformitate cu legea trebuie să sporeşti viteza ca să degajezi traficul nu să-l încurci. Sunt o piedică. Am remarcat şi eu asta; cred că e un defect de construcţie de proiectare. Am circulat în Europa şi nicăieri nu sunt făcute ca la noi", susţine Ioan Şanta, directorul unei şcoli de şoferi.

În urma numeroaselor sesizări, CNADNR a decis să modifice bordurile alveolelor, însă nu şi configuraţia lor.

Alveolele de calmare a traficului au fost construite în 2012, odată cu reabilitarea drumului naţional 79. Șoseaua nu a fost încă recepţionată de CNADNR, deşi lucrările de reabilitare s-au finalizat de mai bine de un an. Compania nu a răspuns solicitărilor Digi24 de a-şi exprima punctul de vedere în legătură cu acest nou proces, care va începe în septembrie.

Reporter: Gabriel Bonaciu
Operator: Gabor Szilagyi
Editor web: Adrian Laboș

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Comoara energetică a Balcanilor care stârnește Rusia și SUA. Unde zac îngropate peste două miliarde de euro
Digi FM
Sharon Stone, imaginea eleganței la Festivalul de la Palm Springs. Actorul de care e foarte mândră: Cariera...
Pro FM
La 46 de ani, Usher se menține într-o formă de invidiat. Artistul a dezvăluit care este secretul aspectului...
Film Now
Jude Law spune că soția sa a uitat că este un tip „atrăgător”, după transformările lui pentru „Firebrand” și...
Adevarul
Motivul dureros pentru care David Popovici nu face reclamă la casele de pariuri. Cazul de dependență pe care...
Newsweek
Care pensionari pierd între 150 și 700 lei la pensie în ianuarie? Efectul anulării indexării
Digi FM
Sora lui Kim Jong-un, pentru prima dată în public cu copiii săi. Imagini apărute de Anul Nou, în condiţiile...
Digi World
Câte minute de viaţă pierd fumătorii cu o singură ţigară. Concluziile celei mai noi analize a oamenilor de...
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
Jude Law spune că soția sa a uitat că este un tip „atrăgător”, după transformările lui pentru „Firebrand” și...
UTV
26 de filme pe care trebuie sa le vezi neaparat pana la sfarsitul anului 2025