Modern, cu asfalt, borduri și balustrade, un pod recent construit a provocat supărare mare printre locuitorii unei comune din Maramureș. Oamenii din Tăuții de Sus se plâng că trecerea este cu aproape 2 metri mai înaltă decât străzile care duc spre ea. De aceea, accesul ar fi foarte dificil, mai ales pentru cei în vârstă. Primăria spune că lucrarea nu este încă finalizată, dar că înălțimea podului respectă întocmai avizul celor de la Apelor Române.
De câteva săptămâni, e supărare mare printre localnicii din Tăuții de Sus. De când cu podul nou ridicat peste râul Săsar, orice drum pe care îl fac, fie doar până la magazin pentru o pâine, s-a transformat într-o adevărată încercare.
"E prea înalt, prea înalt l-au făcut. Trebuia mai jos. Suntem bătrâne, nu ne putem ridica picioarele. Am 75 de ani", spune o localnică.
" Filmează și arată la televizor cum fac podurile. Și-a bătut joc de noi, să urcăm cu elicopterul pe el", îşi strigă nemulţumirea o femeie.
"Foarte prost, foarte prost gândit. Ăsta s-a făcut din birou, nu s-a făcut de la fața locului", este de părere un localnic.
Podul nou are o lățime de 7 metri și jumătate și este prevăzut cu două benzi de circulațieși tot atâtea trotuare. Reprezentanții Primăriei Baia Sprie spun că înălțimea construcției a fost impusă chiar de râul Săsar și, totodată, de avizul Apelor Române.
"Aria pe care trebuie să o acordăm Săsarului, cota maximă pe care el a avut-o în ultimii 100 de ani, trebuie să fie în jur de 30 de metri pătrați. Împreună cu proiectantul am fost în luna iulie la Apele Române să vedem dacă putem modifica soluția tehnică a acestui pod. Din păcate, a fost un răspuns negativ", îşi aminteşte Bogdan Breban, consilier la Primăria Baia Sprie.
"Arată ciudat acum, fiind în construcție, încă nu e dat în folosință. Este soluție tehnică astfel încât intarea pe pod se va face pe rampa fără nicio problemă", spune Alin Bîrda, primarul orașului Baia Sprie.
Rampele line, de 15 metri lungime, despre care vorbesc edilii și care ar urma să facă accesul pe pod, sunt și ele contestate de localnici.
"Efectiv, dacă îi dă pantă, o cădere la pod, ca să poți trece cu mașina, pe vecinul de la prima casă îl inchide, pe ăla il izolează."
"Nu se poate! Iarna ce facem?! Cum urcăm cu mașinile? Avem tracțiune pe spate."
Valoarea totală a proiectului, finanțat prin PNDL, se ridică la 1,6 milioane de euro. În proiect sunt incluse construirea a 4 poduri noi, reabilitarea unei treceri existente, dar și realizarea unui drum de aproximativ 3 kilometri lungime. Potrivit autorităților, lucrările ar urma să fie finalizate până la sfârșitului anului viitor.
Reporter: Izabela Jurasko
Operator: Kristian Kosa