Startul în turul ciclist al Bihorului s-a dat în Piaţa Unirii din Oradea. Cu echipamente la preţul unei maşini second-hand, cei 150 de sportivi au pornit la drum conştienţi că pe traseu îi aşteaptă şi porţiuni mai dificile.
"- Am înţeles că între 5 şi 8 kilometri drumul va fi foarte rău.
- E important ca drumul să nu vă pună în pericol?
- Da, e foarte importantă calitatea drumului", a declarat Peter Varga.
"Dacă avem tronsoane accidentate se merge normal, sportivii şi team managerii sunt anunţaţi", spune Sabin Andoniu, directorul tehnic al turului ciclist al Bihorului
"Sunt câteva porţiuni cu drum prost, stricat, dar sperăm să trecem fără nicio problemă, fără căzături sau defecţiuni tehnice", şi-a dorit Nicolae Dobre.
Cu toate acestea inevitabilul s-a produs între Pocola şi Beiuş, una dintre porţiunile cele mai proaste ale drumului naţional 76. Un sportiv care rula cu peste 50 km la oră şi-a avariat bicicleta şi a fost nevoit să oprească. Echipa tehnică a fost operativă şi în mai puţin de un minut sportivul şi-a continuat cursa.
"Cicliştii care vor trece pe aici vor avea de înfruntat gropile şi denivelările care au făcut celebru drumul naţional 76. Acum trei ani, exasperaţi de starea carosabilului, şoferii au plantat panseluţe în craterele din asfalt", reaminteşte Anca Deac, reporter Digi24 Oradea.
Şoferii care circulă zilnic pe acest drum speră ca acest incident să ajungă şi la urechile autorităţilor.
"- O roabă de piese vă dau la maşină de la maşina mea personală. Am o Dacie, pivoţi, bucşe, toate prostiile, cum cade de la maşină. Acesta e drum?
- Cum vi se pare că un biciclist tocmai şi-a rupt roata?
- Mai spuneţi d-voastră ceva, face reclamă la Bihorul nostru."
"Este penibil, se lucrează aici, dar nu face nimic. Începe la jumătate, în celălalt capăt şi efectiv nu aranjează."
"Dezastru, dezastru nu altceva, e vai şi amar."
CNADNR a emis ieri un comunicat prin care le cere constructorilor să urgenteze lucrările pe DN76.
"Săptămâna trecută fost transmisă o notificare pentru lipsa de mobilizare în șantier. Atât pentru lotul 5, cât și pentru loturile 1, Șoimuș - Brad și lotul 4, Vârfurile - Ștei, am solicitat antreprenorilor o mobilizare rapidă și o desfășurare de forțe, astfel încât să putem finaliza acest proiect."
Drumul naţional 76 Oradea - Deva are o lungime de peste 170 de km şi este reabilitat printr-un proiect european în valoare de aproape 1 miliard de lei. Cele şase tronsoane de drum au grade de finalizare între 7,5 şi 90%. Cel mai scăzut ritm al lucrărilor se înregistrează pe tronsonul Oradea-Beiuş.
Reporter: Anca Deac
Operator: Constantin Gheorghiţă