Compania Avenara Tours avea încheiată o poliţă de asigurări de insolvabilitate, prin care clienţii îşi pot primi banii daţi pe pachetele de servicii. Problema este că aceste demersuri pot dura luni bune. Turiştii au început însă să se informeze asupra pașilor care trebuie urmați.
„Le-am recomandat să nu se întoarcă cu maşina unui prieten, să apeleze la o companie specializată, care poate emite o factură, care poate să facă dovada că s-a efectuat această călătorie, în ce condiţii, pe ce traseu, cu ce cost şi au toate şansele să îşi recupereze suma respectivă", spune Cerasela Nergheş, directorul general unei companii de brokeraj.
„Am primit șapte sesizări de la clienți ai agenției de turism, am făcut controale la sediul din Oradea și vom continua ancheta până când vom reuși să dăm de cineva din cadrul societății", spune Giani Bura, șeful Oficiului pentru Protecția Consumatorilor Bihor.
Turiștii români din Bulgaria se pregătesc să revină în țară, după ce o firmă de transport a trimis un autocar după grupul de 35 de persoane.
„Abia aştept acasă să vorbesc cu un avocat şi vreau cumva să văd să îi dau în judecată pe patronii firmei ca persoane fizice, nu ca firmă, să le cer daune morale. Nu vreau să mă despăgubească, ci vreau să plătească pentru ce au făcut cu noi, cu bunăştiinţă. Ei ştiau că nu ne pot asigura drumul înapoi şi tot ne-au trimis", spune Nicolae Covle, unul dintre turiştii abandonaţi în Bulgaria.
Dosarul de insolvenţă al agenţiei Avenara Tours a fost depus în instanţă, care se va pronunţa abia peste o săptămână.