Şefii regiei orădene de transport au obţinut anul trecut o finanţare europeană de 2 milioane de euro pentru proiectul laboratorului de mecatronică. Alte două milioane de euro au fost plătite de administraţia locală şi din fondurile OTL. Din aceşti bani, specialiştii orădeni au cumpărat unelte de ultimă generaţie, necesare la întreţinerea şi repararea vagoanelor. Printre ele, un strung mobil, unic în România, care va efectua lucrări de mentenanţă mai ales în cazul modernelor tramvaie Siemens, achiziţionate acum 5 ani.Strungul va permite economisirea unor sume importante, spun şefii societăţii.
"Dacă noi nu am avea strungul, pe viitorul apropiat am cheltui foarte-foarte mult pentru strungirea bandajelor şi rectificarea acestora. 1500-2000 de euro costă la o singură roată. La opt roţi, undeva poate până la 15 mii-16 mii de euro ar fi mentenanţa pentru un tramvai. Şi avem 10 tramvaie", spune István Csuzi, directorul general al OTL.
Autorităţile orădene se laudă şi cu o altă economie făcută la achiziţionarea a 25 de garnituri de tramvai, cumpărate la mâna a doua din Germania.
"De la o sumă în jur de 600 de mii de euro în momentul în care am început negocierile, am ajuns în final la 395 de mii de euro, cu tot cu taxa de transport", consideră Ovidiu Mureşan, viceprimarul municipiului Oradea.
Primele zece vagoane au fost aduse duminică la Oradea.