În fiecare zi prin sensul giratoriu din centrul civic al Oradei trec între 1200 și 1500 de mașini. Este cea mai aglomerată și problematică zonă rutieră din Oradea.
"Apar mai multe conflicte din cauza semafoarelor și trecerilor de pietoni de dinainte, de după, a virajelor stânga care trebuie să le facă vehiculele, întâlnirea cu tramvaiul. Singurul lucru la care conduc sunt cozile care se formează la autovehicule", susţine comisarul-șef Valentin Pănescu, şeful Poliției Rutiere Oradea.
"Se fac blocaje tot timpul."
"Sunt câteva ore critice: asta înseamnă de la 7:15 dimineața până la 8:15 - 8:30, atunci se produce un blocaj extraordinar."
Ca să rezolve situaţia, edilii vor să mute în subteran o parte din traficul din zonă. Pentru asta este nevoie de realizarea a trei tuneluri ce vor funcționa ca pasaje rutiere, atât sub sensul giratoriu, cât şi în faţa catedralei ortodoxe şi sub sensul giratoriu de la Piaţa Cetate.
"Practic în acestă zonă, traficul rutier pe axa nord-sud, dinspre bulevardul Magheru spre Dimitrie Cantemir va intra complet în subteran și atunci nu va mai exista nic un obstacol în calea acestui trafic", spune Mircea Mălan, viceprimarul Oradei.
"Costurile estimate ale acestei lucrări sunt de 20,5 milioane de euro, așteptăm deschiderea axei de finațare pentru a încerca să obţinem fonduri europene și chiar guvernamentale", a precizat Anca Grama, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
O parcare subterană va fi construită în faţa catedralei ortodoxe. Primăria urmează să realizeze un studiu de fezabilitate, iar în trei ani de la finalizarea acestuia ar putea începe modificarea efectivă a zonei.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves