Tot mai mulţi români preferă tehnologiile digitale. 20% dintre locuitorii din mediul urban deţin un smart TV

Data publicării:
studiu gadget 260815

O banală şedinţă de fitness s-a transformat de când au apărut accesoriile inteligente dedicate sportului. Cu ajutorul unui astfel de aparat, antrenorul poate monitoriza reacţiile fiecărui individ şi poate schimba din mers exerciţiile.

"Ne arată nivelul de moment al subiectului, în sensul că ne arată cât este de obosit sau de antrenat sau cât de pregătit pentru antrenamentul respectiv", explică Diana Miheș, antrenor de fitness.

Pasionată de fitness, Monika foloseşte un ceas inteligent, cu ajutorul căruia este monitorizată în timpul efortului. Spune că în acest fel poate atinge mai repede rezultatele dorite: "Pot să îmi urmăresc evoluția în activitatea mea de fitness și, conform rezultatelor, antrenorul personal va ajusta antrenamentele pe care urmează să le fac."

La fel ca Monika, tot mai mulţi dintre cei care participă la şedinţele de fitness ori merg la sala de forţă folosesc accesorii inteligente.

"Am observat un trend foarte ascendent al românilor cu înclinații spre tehnologie. Ei sunt din ce în ce mai receptivi; chiar și în partea mea de fitness, de sport, îmbin din ce în ce mai mult tehnologia", spune Adrian Minculeasa, antrenor de fitness.

Un studiu recent al companiei Gfk România arată că tehnologiile digitale îşi găsesc tot mai mulţi utilizatori nu doar în domeniul sportului. Românii preferă televizoarele smart, ceasurile inteligente, dar şi stocarea în cloud şi plățile de pe mobil. Potrivit specialiştilor, unul din cinci locuitori din mediul urban utilizează un smart TV. Aproape 10% dintre români preferă să-şi stocheze informaţiile în cloud. 

Smart tv
- 20% dintre românii utilizează televizoarele smart
- 35% vor să utilizeze televizoare smart

Servicii stocare cloud
- 10% din români utilizează stocarea în cloud
- 25% vor să utilizeze servicii de stocare în cloud

"Oamenii folosesc gadget-uri pentru că dincolo de utilitatea lor asta este o modă și în același timp o distracție", spune sociologul Sergiu Bălțătescu. 

Andreea Coca, coordonatorul studiului Gfk România: "Românii se încadrează în tendințele pe care le observăm în restul Europei; asta înseamnă că au început să cumpere și să utilizeze tot ce înseamnă dispozitive."

Anul trecut, magazinele din ţară au vândut electronice, electrocasnice şi telefoane de peste 2 miliarde de euro. 600 de milioane de euro au fost obţinute doar din vânzarea telefoanelor mobile.

Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Florin Lucuța

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Reacția unor americani când au văzut cum conduc șoferii din România: Mai nebuni decât albanezii
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Christina Aguilera, ținta comentariilor dure: „Nu mai arată ca înainte!” Artista, acuzată că a slăbit prea...
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
„Familii cu inima frântă”. Turistă de 19 ani moartă, după ce a băut „shot-uri” gratuite în vacanță. Alte...
Newsweek
Pensionarii cu pensie mică și grupe de muncă, victorie uriașă în instanță. Când iau bani mai mulți?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Ralph Macchio, onorat cu o stea pe Hollywood Walk Of Fame: „Înseamnă totul pentru mine”. Cum arată azi...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”