Deşi nu mai sunt cozile kilometrice apărute în primele zile după introducerea taxei, timpul de aşteptare pentru a trece graniţa Ungariei e de aproximativ două ore. Au rămas însă cheltuielile, care acum înseamnă pe lună bugetul pe un an alocat taxelor de drum.
"În loc să fie vigneta de un an de zile care era de 800 de euro, care vine împărţit la 12 luni vine la 65 de euro pe lună, momentan putem plăti între 500 şi 7-800 de euro", spune Cristian Vesa, directorul unei firme de transport din Oradea.
"Taxa care s-a impus pe teritoriul Ungariei încarcă foarte mult cheltuielile de transport, ceea ce înseamnă că inclusiv şi preţul mărfii care este transportat va creşte", este de părere Ioan Mintaş, prim-vicepreşedintele Consiliului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii. "Problema deosebită a fost că nu se emitea factură pentru ca transportatorul să poate să deducă TVA-ul din factura respectivă."
În primele zile de la introducerea taxei, şoferii de camioane s-au plâns că nu existau destule puncte de plată. Acum, taxa se poate plăti şi prin internet, fapt ce a redus din timpul de aşteptare. Cu toate acestea, Corpul Antreprenorilor în Transport din Ungaria cere suspendarea taxei. Asta pentru că sistemul are foarte multe probleme, spun ei.
Ministerul de resort din ţara vecină nu a dat curs solicitării transportatorilor, astfel că taxele pentru camioanelor care tranzitează Ungaria rămân la acelaşi nivel.