Sunetul scos de motorul acestui Molotov Gaz 51 i-a atras ca un magnet pe tineri.
"Au niște forme, au un spirit, au ceva care e plăcut ochiului. Mașina asta e imensă, nu mai mai văzut așa ceva. E prima dată când văd. Pentru mine, la 18 ani să văd așa ceva, e unic."
"Consider că adevăratele mașini sunt cele vechi și, în general, admir tehnic simplă și clasică, rusească."
Mașina îi aparține lui Geza Kozma și e singurul model din Bihor. Pentru el automobilul are o valoare sentimentală: "Cu unul din ăsta am început șoferia în '68. De aia mi-e drag; după Revoluție am luat una de la CAP Mădăras, pe care am pus-o la punct cu muncă de 4 ani. Piesele am găsit aruncate pe aici, pe acolo, pe la CAP-uri, pe la fier vechi."
Concurență i-a făcut o mașină de epocă adusă din Anglia, a cărei valoare depășește 100 de mii de euro.
"- Este un model Fisher Flyer, fabricat în 1927, cumpărat din Anglia în 2007, restaurat aproximativ în 3 ani de zile.
- Cât e de greu să o întrețineți?
- Este destul de greu, pentru că piesele sunt doar exponate de muzeu", spune Roman Tanca, colecționar.
Atrăgătoare au fost pentru doamne mașinile decapotabile, dar și cele în culori aprinse.
"Sunt niște investiții în care banii nu se pierd. În fiecare an prețurile se duc în sus. Am venit cu această Dacie 1300, din 1977 - are 35 de mii de kilometri originali, și cu un Porsche roșu 944, din '84", a detaliat Laurențiu Beie, colecționar.
Numărul mașinilor retro care au participat la Retroparada primăverii a fost de peste 20.
"Aceste mașini sunt de colecție. Noi avem grijă de ele. Le menținem într-o stare cât se poate de bună; mai avem nevoie de piese de schimb care nu se găsesc foarte ușor. Aceste întâlniri ajută", consideră Otto Lorand Rencsik, reprezentant județean al Retromobil Club România.
Retroparada primăverii a fost organizată simultan în 27 de orașe din țară.
Reporter: Diana Grad
Operator: Robert Rezmuves