Cursurile au avut loc la Şcoala Generala nr. 11 din Oradea, prima din Bihor care în 2010 a introdus forma alternativă Freinet. Învățătorii și profesorii care predau la cele 15 clase speciale au schimbat opinii și au cerut sfaturi de la cei doi specialiști din Franța.
"Pedagogia Freinet oferă posibilitatea de a pregătii copiii să fie responsabili, să participe la propria lor educație și să se afle în centrul învățării", spune Joel Blanchard, specialist în învățământul Freinet.
Aceștia le-au explicat cât de important este ca elevii să lucreze împreună și cum îi poți face să își cunoască singuri calitățile. Toți au convenit că școlarii care urmează cursurile Freinet au rezultate mai bune decât cei din învățământul tradițional.
"În clasa a V-a din 29 de copii, 26 au avut note peste 9; în clasa a șasea din 29, 23 au avut peste 9", a observat Zoia Ciogu, profesoară la Școala Generală nr. 11 din Oradea.
Elevii învață de mici să lucreze în echipă. În fiecare zi, în clasă au loc ședințe în care se discută divergențele apărute și se caută soluții de rezolvare. "Se adună într-un loc și își povestesc toate lucrurile bune și rele care s-au petrecut peste săptămână. Acest consiliu al clasei are un președinte care se alege prin vot de către ei."
Alternativa Freinet respectă programa școlară întocmită de Ministerul Educației, astfel că elevii pot reveni oricând la forma de învățământ tradițională.