Se anunță o vară lungă pentru şoferii din Oradea, care vor avea nevoie de calm și răbdare ca să facă față traficului afectat de șantierele deschise în oraș. Pe zeci de străzi se va lucra pentru înlocuirea a 15 kilometri de magistrale de apă caldă. Ca să nu blocheze oraşul, autorităţile dau asigurări că lucrările vor fi făcute în etape şi, pe cât posibil, fără închiderea totală a unor străzi.
Muncitori care lucreaza la montarea unei conducte și șoferi nervoși, care claxoneaza întruna. O astfel de scena va deveni o obișnuința în urmatoarele luni pentru traficul din Oradea. Pe zeci de strazi mașinile se vor strecura printre utilajele și materialele de construcții folosite la schimbarea marilor conducte prin care este transportat agentul termic.
"Dacă anul trecut am reuşit să înlocuim în jur de 5,7 kilometri, în acest an vrem să reabilităm diferenţa rămasă până la 20,28 kilometri", susţine Marius Moş, directorul Direcţiei de Dezvoltare Oradea.
"Mare parte a lucrărilor se desfăşoară în centrul oraşului, unde străzile sunt cele mai aglomerate", a remarcat Bogdan Costea, reporter Digi24 Oradea.
Printre acestea se numără străzile Republicii și Horea, bulevardele Magheru și Decebal și Calea Aradului.
Chiar dacă autoritățile promit că vor găsi soluții ca lucrările să nu afecteze prea mult circulația auto, șoferii sunt convinși că traficul se va desfășura cu greutate în zonele cu șantiere.
În unele locuri, lucrarile îi vor afecta și pe pietoni ori pe bicicliști.
În total, a doua etapă de înlocuire a magistralelor din Oradea va costa 118 milioane de lei, bani achitați din fonduri europene.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiţă
Editor web: Adrian Laboş