Luni dimineaţa, fiecare şcoală generală s-a transformat într-un centru de examen. Subiectele au ajuns în clase în plicuri închise, desfăcute doar de către învăţătoare.
Elisaveta Roşu, preşedintele comisiei judeţene de organizare a evaluării naţionale: "Au fost pentru citit două variante - 1, 2 - şi pentru scris două variante. Cele două variante se aplică alternativ elevilor din bancă. Au la dispoziţie pentru fiecare test câte 25 de minute cu o pauză de 10 minute."
Ca să nu simtă presiunea unui examen, elevii au susţinut evaluarea în cadrul orelor de limba română. Chiar dacă ştiau că rezultatele nu vor fi trecute în catalog, mulţi nu au putut scăpa de emoţii.
"Trebuia să fim atenţi ca să nu avem greşeli."
"Am avut emoţii, puţin, la început. Pentru că mi se părea greu."
Părerile părinţilor au fost împărţite.
"Evaluările astea sunt destul de bine venite."
"Copiii sunt stresaţi, mai ales cei mici."
Mirela Şaupe, psiholog şcolar: "Dacă învăţătorul spune că e doar o lucrare, că vrem să ştim ce ştiţi şi nu fac caz, atunci în mod normal copiii ar trebui să fie la performanţă maximă. Dacă cadrele didactice pun presiune pe copil şi spun că trebuie să iasă bine, altfel directoarea, sau şefii noştri o să fie supăraţi atunci copilul poate să fie puţin stresat."
Rezultatele evaluării vor fi comunicate doar elevului şi părinţilor săi. Marţi, şcolarii de clasa a doua vor fi evaluaţi la limba maternă, iar miercuri la matematică.
reporter: Edina Szomoru
operator: Constantin Gheorghiţă
editor web: Adrian Laboş