Până la reînceperea lucrărilor la Autostrada Transilvania tronsonul dinspre vama Borș rămâne în paragină.
"Ceea ce azi trebuia să fie tronsonul Suplacu de Barcău-Borș din Autostrada Transilvania este un șantier părăsit. Ceea ce arată că aici există ceva de valoare sunt agenții de pază care sunt angajați de CNADNR să păzească construcțiile realizate. Pe acestea nu s-a muncit de mult, pentru că vegetația a început deja să apară", a observat Laura Breb, reporter Digi24 Oradea.
De aproape un an compania Bechtel a abandonat lucrările de pe tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania, Suplacu de Barcău-Borș. Atât localnicii, cât și primarii comunelor pe raza cărora va trece autostrada spun că încă mai speră ca lucrările se vor relua. Oamenii vor locuri de muncă, iar primarii mai mulți bani în comune.
„Așteptăm de mult aceasă investiție, ne ajută foarte mult. Dacă avem autostradă înseamnă că în zonă or să apară niște investiții și aceste investiții creează locuri de muncă, impozite, taxe și înseamnă avantaje directe pentru orice localitate", spune Geza Batori, primarul comunei Borș.
„Investitorii care vin la noi în comună vin cu gândul că această autostradă se va construi. Deși sunt optimistă și le promit că se va face, deși speranțele sunt din ce în ce mai puține", susţine Gizela Nagy, primarul comunei Biharia.
Mulți dintre localnicii din zona Suplacu de Barcău au fost angajați ai companiei Bechtel. După ce au fost dați afară oamenii nu mai vor să audă de investitori ori de taxe și impozite la bugetul local, ci doar siguranța unui loc de muncă.
„Zona asta e moartă, nu sunt locuri de muncă. S-a închis autostrada, bine ar fi să fie locuri de muncă, să avem unde munci", este de părere Gizela Nagy, primarul comunei Biharia.
Ofertele pentru finalizarea autostrăzii Braşov - Tîrgu Mureş - Cluj - Oradea, secţiunea Suplacu de Barcău - Borş, au fost deschse în 9 iulie, iar valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 987 de milioane de lei şi 1,185 miliarde de lei.
reporter: Laura Breb
operator: Gabor Szilagyi