Peste 400 de orădeni au devenit în weekend elevii unora dintre cei mai experimentați piloți din România.Cursanții au învățat de la instructorii Napoca Rally Academy cum să conducă preventiv. Au aflat astfel ce trebuie să facă pentru a evita obstacolele și când să frâneze ca să oprească mașina în doar câțiva metri. Cu ajutorul unui echipament, au simțit stările pe care le are un șofer care a consumat alcool.
Cei înscriși la cursurile de conducere preventivă au fost împărțiți în patru grupe. Fiecare a fost atent supravegheată de piloții și instructorii Napoca Rally Academy.
"Sunt patru workshopuri cu diferite teme, frânarea de urgenţă, evitarea unui obstacol în regim de urgenţă, derapajul controlat, o sesiune tehnică unde vezi tehnologiile maşinilor moderne pentru a şti să le folosească corect", a precizat Bogdan Marişca, campion naţional la raliu.
"Este un program care a fost lansat acum mai bine de zece ani în Statele Unite; a venit şi în Europa, în România a ajuns în 2014, am implementat deja programul în mai multe oraşe. Avem peste 4500 de şoferi din România care au făcut trainingul, este un curs gratuit", a declarat Ana Maria Timiş, coordonatorul programului.
"Mi se pare foarte fain, foarte instructiv şi defensiv pentru ceea ce trebuie să faci în fiecare zi", a spus un cursant.
"Nu le poţi dobândi decât printr-un astfel de curs, pentru că să experimentezi pe viu e foarte riscant", recunoaşte altul.
Cursanții au avut ocazia să îmbrace și un echipament special care simulează stările avute de o persoană aflată sub influența alcoolului. Cursanții au făcut câțiva pași, spre amuzamentul celor din jur.
"Ochii și căștile aduc încă un surplus de dezechilibrare și omul nu reușește să se coordoneze și, cum acum e treaz, își dă seama ce simte când e beat", susţine Marco Tempestini, instructor.
"Vezi dublu, plus greutățile care sunt foarte grele; eu cred că ar trebui să fie inclus în școlile de șoferi", consideră un cursant.
Cu 97 de decese raportate la un milion de locuitori în 2016, România se află pe ultimele locuri in ceea ce priveste siguranta rutiera în Uniunea Europeană.
Reporter: Claudiu Mihuț
Operator: Florin Lucuța
Editor web: Adrian Laboş