"O fotografie făcută cu aparatul foto de mine, de propria mână."
Aceasta este, pe scurt, definiția unei fotografii de tip selfie. În rândul tinerilor au devenit o modă instantaneele realizate oriunde și oricând și postate apoi pe rețelele de socializare.
"În anul 2013, după statisticile oferite de motoarele de căutare, s-a aflat că oamenii au tastat, prin intermediul motoarelor de căutare, cel mai mult cuvântul selfie", spune Patrich Lörincz, organizatorul concursului Oradea in my selfie.
Impactul deosebit al acestor fotografii a fost și motivul concursului inițiat de elevii liceului Onisifor Ghibu, la care au fost invitaţi să participe toţi tinerii din Oradea.
"Tânăra generaţie este cea care se priveşte foarte mult pe sine şi bine face. În acelaşi timp, tot ce este în jurul lor e doar un fundal. Ei, acum acest fundal vrem să fie activ şi acest fundal va promova Oradea în rândul oraşelor văzute", a precizat Ramona Novicov, critic de artă şi preşedinte al juriului.
Pe pagina concursului de pe o rețea de socializare au fost deja încărcate câteva zeci de fotografii selfie. Sfatul specialiștilor este ca tinerii să privească şi spre locurile mai puţin consacrate.
"Oradea nu este peste tot un oraş frumos, este de multe ori neglijat, care are tainele lui, ascunzişurile lui", spune Ramona Novicov.
Fotografiile tip selfie pot fi încărcate pe pagina Oradea in my selfie pană pe 21 mai. Cele care sunt considerate reușite de către vor fi expuse la Galeria de Arte Vizuale din Oradea.
reporter: Edina Szomoru
operator: Robert Rezmuves