Potrivit studiului de fezabilitate, care a costat 60 de mii de euro, tronsonul din inelul metropolitan va avea câte două benzi de circulație pe sens, două poduri, cinci pasaje și trei intersecții.
"Va lega centura existentă a municipiului Oradea începând de la intersecția centurii cu strada Ovid Densușianu, apoi spre nord o ia trece Crișul pe un pod de 700 de metri, se suprapune cu un drum proeictat mai vechi Oradea-Arad, traversează DN1 și ajunge în DJ190", spune Dana Fodor, proiectant.
Drumul are ca scop devierea unei părți din traficul care ar aglomera Oradea sau comunele limitrofe, dar și legarea zonei metropolitane de viitoarea autostradă.
"Drumul este vital pentru că altfel legătura autostrăzii cu Oradea se va face prin comuna Biharia, dezastrul din Oșorhei se va muta în Biharia și aglomerația ar fi și mai mare", susţine Ilie Bolojan, primarul Oradei.
"Este un drum deja proiectat, drum expres Arad Oradea, care în cazul de față, conectat cu inițiativa noastră, va deservi și va deveni punctul de legătură principal către autostradă", explică Adrian Foghiș, reprezentantul Zonei Metropolitane Oradea.
Lucrările vor fi executate de CNADNR, iar costul total al proiectului este de 85 de milioane de euro.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Laboș