Utilajul care va fi folosit pentru refacerea drumului național 76 funcționează simplu, dar foarte eficient. Asfaltul vechi este spart, măcinat și topit. Este amestecat cu bitum sau piatră concasată, după care este turnat la loc. În acest fel, noua soluție permite reabilitarea a doi kilometri de șosea pe zi.
"S-au obținut toate aprobările de către societate pentru optimizarea soluției tehnice și utilajul este sosit de 10 zile la Oradea la secția de drumuri naționale. CNADR a garantat furnizorilor plata", spune Claudiu Pop, prefectul județului Bihor.
Șoferii se plâng că drumul le distruge mașinile și speră ca, indiferent de metoda folosită, își doresc să fie refăcut cât mai repede.
"E super, numai să nu se facă înapoi după două luni cum a fost."
"Am vrea să fie adevărat, dar cine știe, nu știm, ar fi bine dacă ar face drumul, e distrus."
Muncitorii au început deja să lucreze pe drumul spre Beiuș, în apropiere de Oradea. Tot după această metodă, acum 8 ani a fost reabilitat un drum în județul Arad. Lucrarea este considerată de specialiști un succes.
Reporter: Mariana Gurgu Operator: Constantin Gheorghiță