Clădirea de birouri are o suprafaţă de 16 mii de metri pătraţi, din care 9.500 sunt birouri. A fost finalizată în 271 de zile şi a costat 20 de milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene. Acum îşi aşteaptă chiriaşii care deocamdată pot fi număraţi pe degete.
"Suntem răbdători și suntem încrezători în faptul că orădenii vor fi convinşi de calitatea clădirii și a serviciilor oferite să vină la noi", spune Ludovic Diosig, administratorul clădirii de birouri.
"Dispune de trei săli de conferințe, dotate cu echipament audio-video de ultimă generație, de sistem de traducere simultană. De asemenea, spațiile de birouri care se vor închiria pe fiecare nivel în parte sunt compartimentate undeva la 40 de metri pătrați", susţine Artur Ciupa, coordonatorul unei clădiri de birouri.
Pe cele cinci etaje de birouri sunt acum doar patru chiriaşi.
"Ne-am mutat birourile aici deoarece oferă posibilitatea de a lucra cu diferite firme care sunt în zona aceasta", spune Cristian Vasilică, reprezentantul unei firme.
Experţii imobiliari spun că o astfel de clădire de birouri ar fi trebuit să fie construită înaintea crizei economice, pentru că acum firmele nu-şi mai permit un asemenea lux.
"În timpului boom-ului economic, noi nu puteam oferi spații de birouri de tip A, deși era o oarecare cerere. În perioada următoare au început să se construiască, dar având în vedere criza care a venit peste noi, a fost o cerere aproape nulă", explică Carmen Ciordaș, managerul unei agenții imobiliare.
"Inaugurarea de clădiri noi de birouri pe piața orădeană în momentul de față nu consider că este o investiție foarte bună, cel puțin pe termen scurt", este de părere Vali Cătană, analist financiar.
Chiar dacă previziunile sunt sumbre proprietarii acestei clădiri speră ca în doi ani să-şi amortizeze investiţia.
Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Cristian Rusu