Catalog online pentru taximetriști. Se întâmplă în Satu Mare, unde șoferii unei companii de taxi pot fi evaluați de către clienții lor, care le dau note de la 1 la 5. Totul prin intermediul unei aplicații mobile menită să le indice patronilor calitatea serviciilor prestate de angajați. 70 de mii de euro a costat implementarea sistemului, iar până acum, toate cele 16 calificative primite întrunesc punctajul maxim.
„Automat clientul când solicită un taxi, apare poza taximetristului, poza autoturismului și are calificative. La coborâre din autoturism, sistemul nostru trimite un raiting și, dacă clientul nostru dorește să comenteze pe acel echipaj, poate să dea calificative”, a explicat Oszkar Szabo, patronul companiei de taximetre.
Calificativele de la una la cinci stele au rolul de a evalua de la amabilitatea și comportamentul șoferului în trafic pâna la condițiile din autoturism. În cazul în care clientul este nemulțumit, respectivul taximetru nu va mai figura pe viitor, în cazul sau, pe lista mașinilor disponibile.
„Am avut, pe parcursul anilor, mulți clienți care făceau plângere că echipajele ori nu sunt în regulă, nu sunt în ținută ok sau autoturismele au o problemă. Putem să luăm măsuri și măsurile chiar drastice dacă stelele, din cele 5 stele, scad sub 4. Desfacem contractul de dispecerizare cu ei”, este decis patronul.
Catalogul online prin care pot fi evaluați de clienți nu îi sperie deloc pe angajații companiei de taxi.
„E o treabă bună pentru că, cei care ne vedem de treabă și lucrăm cinstit și ne dăm silința ca să fim din toate punctele la vedere la înălțime, atunci noi vom avea numai avantaje.”
„Pe mine mă bucură foarte mult pentru că așa ar trebui să fie un taximetrist: curat, ordonat.”
„Până acum am primit 5 stele de la toată lumea și să sperăm că așa o să continuam și pe mai departe”, îşi doreşte patronul companiei de taximetre.
Clineții se declara încântați de idee.
„Felicitări cui a creat-o și sper să fie ok pentru noi toți.”
„- Cum vi se pare ideea de notare? Ca la școală...
- Bună.
- De ce?
- Pentru că, în funcție de cum e omul de treabă, dăm notă.”
Compania de taximetre deține în total aproximativ 250 de autoturisme, toate dotate cu tablete, și onorează, online și prin telefon, în medie, 2800 de comenzi pe zi.
Implementarea sistemului de smart taxi a costat peste 70 de mii de euro. În prezent aplicația este disponibilă doar pe sistemul android şi a fost descărcată deja de peste 100 de ori.
Reporter: Izabela Jurasko
Operator: Kristian Kosa
Editor web: Adrian Laboş