Inaugurat în 2015, complexul de cinci stele din Băile Felix a devenit principala atracție pentru turişti. Încă din luna mai, gradul de ocupare s-a menţinut peste 80%, deși tarifele încep de la 280 de lei pe noapte, pentru o persoană. Pentru aceşti bani, clienţii complexului au parte de "saună umedă, uscată, fântână de gheață și sală de fitnes. (Complexul - n.n.) Este compus din 14 piscine, 10 interioare, 4 exterioare și cu apă dulce reîncălzită și cu apă termală", a detaliat Cristina Cioca, reprezentantul hotelului de cinci stele.
Atmosfera se schimbă după câțiva pași făcuți în afara hotelului.
"Pe distanțe destul de mari nu există trotuare. În lipsa lor, turiștii sunt obligați să circule fie pe marginea drumului, fie pe spațiul verde. În schimb, acolo unde există drumuri de acces pentru pietoni, acestea sunt de cele mai multe ori blocate de mașinile parcate", a observat Claudiu Mihuț, reporter Digi24 Oradea.
Nici zona centrală a stațiunii nu arată mai bine. La câțiva metri de lacul cu nuferi, băncile sunt rupte, indicatoarele - ruginite, iar gunoaiele zac la tot pasul. Multe din clădiri, vechi de zeci de ani, sunt în paragină.
"Sunt dărăpănate, le vedeți și dumneavoastră, sunt de toată jena."
"Dezolant, dezgustător dar nu avem ce face."
Noul primar al comunei, Cristian Laza, se justifică: nu are cum să rezolve situația mormanelor de beton din cauza proceselor pentru stabilirea proprietarilor. "Nu ne aparțin, sunt private, am înțeles că este un litigiu între societatea care le deține și cei care le revendică."
Cândva celebră, linia de tren care leagă stațiunea de Oradea a fost cucerită de buruieni și rugină.
"Chiar dacă se păstrează destul de bine, halta din stațiune nu a mai văzut un tren cu turiști de câteva luni. Cursa regulată Oradea- Băile Felix a fost suspendată, iar localnicii și vizitatorii sunt obligați să apeleze la mașinile personale sau la mijloacele de transport în comun", relatează Claudiu Mihuț, reporter Digi24 Oradea.
Situația nu este mai bună nici în stațiunea vecină, Băile 1 Mai. Lacul cu nuferi a secat în 2013 și oferă acum o imagine dezolantă. Gardul de protecție a fost rupt, afișele abia poot fi citite, iar lacul s-a transformat în mlaștină.
Administrația comunei vrea să acceseze bani europeni pentru refacerea zonei. Cât despre iluminatul stradal, astfaltarea drumurilor și construirea unor trotuare în stațiuni poate fi vorba abia peste trei ani. Asta dacă proiectul va fi aprobat și banii vor veni de la Uniunea Europeană.
Reporter: Claudiu Mihuț
Operator: Gabor Szilagyi