Studiile arată că 80% dintre tinerii români sub 30 de ani și-ar deschide o afacere, dar nu au bani pentru investiţie sau sunt prea speriaţi de eşec. Toţi îşi doresc însă un venit mai mare şi independenţă financiară.
Elevii Liceului Economic din Oradea învaţă încă din băncile şcolii ce înseamnă şi ce implică propria afacere. În cadrul proiectelor tinerii antreprenori își stabilesc conducerea, desemnează oamenii responsabili cu marketingul sau cu producția, fac contracte fictive și obțin audiențe la autoritățile locale.
prof. Virgil Blage - directorul Colegiul Economic Partenie Cosma din Oradea
"Învață cum se înființează o firmă, cum se promovează afacerea și dincolo de partea tehnică interacționează cu celelalte firme care sunt competitoare."
De la simulare la realizare e însă cale lungă, dar adolescenţii sunt conştienţi de ostacolele din realitate.
Dacian Palladi - analist economic
"Fără îndoială că sunt binevenite, cunoașterea,repetarea unor presupuneri,exercițiul chiar simulat al unor principii fac foarte bine dar au limitele lor,realitatea nu poate fi simulată Iar competiția pe piață șI lupta în tranșeele afacerii trebuiesc trecute zi de zi în mod direct."
Specialiştii cred că antreprenoriatul în rândul tinerilor este un factor hotărâtor pentru scăderea numărului de şomeri în anii următori.