Conducătorii atelajelor au avut la dispoziţie câte 3 minute ca să demonstreze juriului cât de bine antrenaţi sunt cei doi cai înhămaţi la fiecare atelaj.
"În aceste trei minute, cât ține proba, calul lucrează mai mult decât într-o săptămână la munca din pădure", dezvăluie Lajos Rakoczi, membru al Comisiei Tehnice de Atelaje din România.
Regulile au fost simple. Conducătorul a trebuit să conducă atelajul printre 20 de obstacole, iar caii au fost obligaţi să execute 78 de manevre fără să atingă vreunul dintre ele.
Natalia Fitero (foto jos) are 23 de ani şi participă la astfel de competiții de la vârsta de 15 ani. Singurul driver femeie din concurs, tânăra a investit 10 mii de euro numai în atelajul cu care a venit în Cetariu. "Fiind un sport foarte elegant, avem nevoie de mănuși, sacou, pălărie. Este o ținută adecvată", spune Natalia.
Cursele de atelaje sunt cea mai elegantã, dar și cea mai costisitoare ramurã a sporturilor cu cai, spun specialiștii. O trăsură poate porni de la 5.000 de euro și poate ajunge chiar și la 20 de mii de euro. Dresorii au nevoie de cel puţin 4 ani ca să pregătească un cal.
"Un cal și un harnașament poate să ajungă și la 50.000 de euro. Atunci zici că ai un atelaj, dar cei care concurează la categorii mai înalte, acolo o pereche de cai este o sută de mii de euro", susţine Karol Ciorba, conducătorul unui atelaj.
Cursele de atelaje sunt un sport al aristocrației, cu o vechime de peste 400 de ani. Anul acesta, campionatul mondial de atelaje se va desfăşura în septembrie, în Ungaria.
Reporter: Marian Gurgu
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Laboş