Porțiunea destinată traficului greu din șoseaua de centură a Iaşiului a fost inaugurată anul trecut in noiembrie. La numai o lună de la deschiderea traficului, asfaltul a început să se crape între cele două sensuri de mers şi de atunci, firma care a executat lucrarea face peticeli pentru ca şoseaua să nu se rupă în două.
Şoseaua ocolitoare a Iaşiului este unul dintre cele mai costisitoare proiecte de infrastructură. Pentru 14 kilometri de drum Ministerul Transporturilor a cheltuit 50 de milioane de euro. Iar lucrările nu sunt gata - ar mai trebui construit un tronson de 7 kilometri care să lege Şoseaua Nicolina de Drumul Naţional 28 Iaşi-Huşi.
Proiectul iniţial prevede şi construirea unei variante ocolitoare pentru traficul uşor, cu o lungime de 8 kilometri, dar nici până acum nu s-au găsit 280 de milioane de euro, bani necesari pentru a continua lucrările.
Statul speră să obţină fonduri europene iar pentru aceasta a demarat o procedură de selecţie de oferte. La prima sesiune nicio firmă nu s-a arătat interesată să realizeze proiectul. Acum se organizează o a doua selecţie.
Proiectul inţial prevede ca varianta pentru traficul uşor să fie terminată în anul 2016. Şoseaua ocolitoare pentru autoturisme ar fi trebuit să pornească din zona Uricani şi să ajungă în municipiul Iaşi, în zona Nicolina.